Skip to main content

Reisplanner NS blijft gedoe

  • 5 July 2024
  • 5 reacties
  • 168 Bekeken

Ik plan voor vanmiddag een reis van Beverwijk naar Lunteren en krijg dan dit:

 

Als ik het busgedoe uitzet, krijg ik mijns inziens een veel logischere reis ervoor terug. In Castricum kan je cross-over overstappen en in Zaandam moet je weer een flink stukje lopen en lastig gedoe met inchecken en uitchecken. Overstaptijd in Zaandam is ook nog eens klein dus de kans dat je de trein misloopt is ook nog behoorlijk groot. Blijf dus dat hele bussen-gedoe in de NS reisplanner een slechte zaak vinden. Probleem blijf ik vooral vinden dat de tweede reis met alleen trein niet getoond wordt in de reisplanner als je alle vervoersopties hebt aanstaan.

 

5 reacties

Reputatie 7
Badge

Toch fijn dat NS toegeeft dat hun trein daar voor niets rijdt omdat de bus sneller is? Nee, serieus: ik ben het volkomen met je eens en heb zelf dan ook al die opties permanent uit staan. Als ik met andere vervoerders wil reizen, vraag ik toch geen advies van NS maar van bijvoorbeeld 9292.

Reputatie 4

Toch fijn dat NS toegeeft dat hun trein daar voor niets rijdt omdat de bus sneller is? Nee, serieus: ik ben het volkomen met je eens en heb zelf dan ook al die opties permanent uit staan. Als ik met andere vervoerders wil reizen, vraag ik toch geen advies van NS maar van bijvoorbeeld 9292.

Precies daar komt nog bij dat ik die trein dus al eens een keer gemist hebt, toen er werkzaamheden waren tussen Uitgeest en Castricum en ik dus noodgedwongen met die bus moest. Zeker voor mensen die matig ter been zijn is het eerste reisadvies bijzonder slecht omdat de roltrap in Zaandam vanaf het busstation inmiddels al meer dan 2 jaar stuk is. Er is wel een lift maar dan weet je ook zeker dat je deze aansluiting niet haalt omdat de wachttijd voor de lift en het flinke eind lopen in Zaandam te lang gaat duren.. 

Reputatie 7

Ik ben ook voorstander van alleen trein opties tenzij je zelf bus tram of metro aanzet. Dit geeft vaak veel verwarring, ook bij toeristen.

Reputatie 7
Badge +3

Je krijgt nu wel deze melding

 

Het is een kleine verbetering omdat je er zo wel op wordt attendeerd, maar nog steeds staan standaard alle reisopties aangevinkt ipv alleen trein.

Reputatie 4

Je krijgt nu wel deze melding

 

Het is een kleine verbetering omdat je er zo wel op wordt attendeerd, maar nog steeds staan standaard alle reisopties aangevinkt ipv alleen trein.

Op mijn pc echt niet

Reageer