Op het traject Alphen - Gouda zie ik regelmatig mensen meerijden waarvan ik weet dat ze niet ingecheckt zijn. Omdat er geen controle is, kunnen zij dit ongestraft doen.
Vooral 's avonds lijkt het meer regel dan uitzondering (maar dat is mijn gevoel; ik controleer de mensen niet).
Behalve dat het asociaal is, geeft het mij 's avonds een onveilig gevoel.
Kan hier niets aan veranderd worden?
beantwoord
Geen conducteur?
Beste antwoord door Tamzin
De treinen rijden hier (net als in een groot deel van Nederland buiten de Randstad) zonder vaste conducteurs. Vaste conducteurs in iedere trein is voor zo'n traject met relatief weinig reizigers domweg te duur, dan kun je het traject beter opheffen en er bussen laten rijden.
Er wordt uiteraard wel steekproef gewijsde gecontroleerd en als dat voldoende en goed gebeurt leert de ervaring elders (in Groningen en Friesland rijden de treinen al 15 jaar zonder vaste conducteurs) dat er geen sprake is van overmatig veel zwartrijden.
Bekijk origineelEr wordt uiteraard wel steekproef gewijsde gecontroleerd en als dat voldoende en goed gebeurt leert de ervaring elders (in Groningen en Friesland rijden de treinen al 15 jaar zonder vaste conducteurs) dat er geen sprake is van overmatig veel zwartrijden.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.