Skip to main content
beantwoord

Nieuwe dienstregeling 2025

• 11 december 2024
  • 31 reacties
  • 1361 Bekeken

Toon eerste bericht

31 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2347 reacties
  • 11 februari 2025
Marcel Stroo schreef:

Ik lees in de plannen voor de dienstregeling van 2026 dat de rechtstreekse trein van Vlissingen naar Zwolle v.v. de hele week gaat rijden. Goed nieuws dus. Doordeweeks overdag dus 2 treinen per uur naar Amsterdam Centraal met behoud van de snelle intercity en 1 trein per uur naar Zwolle. In het weekend en in de avonduren 1 trein per uur naar Amsterdam Centraal en 1 trein per uur naar Zwolle.

Eerst zien dan geloven, NS heeft wel meer plannen die niet door blijken te gaan 😅.

Luistert er bij NS iemand naar de suggesties van forumleden hier en op andere fora? Of heeft de Zeeuwse politiek zich eindelijk neergelegd bij het idee en wijken ze nu af van hun stugheid?

Vorig jaar wilden ze nog geen intercity naar Amsterdam ruilen met een intercity richting Breda...

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1603 reacties
  • 11 februari 2025

Ik vermoed dat de keuze in het weekend en in de avond was: Of 2 keer naar Amsterdam en thats is, of 1 keer naar Amsterdam en 1 keer naar Breda → Zwolle.

De huidige sprinter rijdt immers ook niet in het weekend.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2347 reacties
  • 11 februari 2025
JurgenH schreef:

Ik vermoed dat de keuze in het weekend en in de avond was: Of 2 keer naar Amsterdam en thats is, of 1 keer naar Amsterdam en 1 keer naar Breda → Zwolle.

De huidige sprinter rijdt immers ook niet in het weekend.

De Zeeuwse politiek wilde voorheen geen intercity richting Amsterdam ruilen voor een intercity richting Zwolle en NS wilde geen extra trein laten rijden.

Waarom is er dan nu voor gekozen om een intercity richting Amsterdam toch in het weekend en in de avond om te ruilen.

Ik vind het fijn dat de verbinding er eindelijk is, maar ik vind het ook bijzonder dat het nu opeens wel kan vanuit de Zeeuwse politiek.

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1603 reacties
  • 11 februari 2025

Waarschijnlijk wisten ze zelf ook wel dat het niet mogelijk was maar de politiek probeert natuurlijk wel de druk op NS te houden om beide treinen te laten rijden naast elkaar in het weekend. Als je al van te voren de handdoek in de ring gooit weet je iig zeker dat het niet gebeuren.

Als uiteindelijk blijkt dat het echt niet wil, omdat NS het echt niet gaat doen, dan zal dit wel zijn wat er over blijft. Denk dat de politiek er ook niet mee kan aankomen dat de trein doorgetrokken wordt naar Zwolle, maar dan in het weekend en in de avonden toch niet.

rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 2614 reacties
  • 11 februari 2025
Marcel Stroo schreef:

Ik lees in de plannen voor de dienstregeling van 2026 [...]

Zullen we daarvoor een nieuwe discussie openen? Lijkt me wel zo overzichtelijk.

Marcel Stroo
  • Reisleider*
  • 553 reacties
  • 11 februari 2025
rvdborgt schreef:
Marcel Stroo schreef:

Ik lees in de plannen voor de dienstregeling van 2026 [...]

Zullen we daarvoor een nieuwe discussie openen? Lijkt me wel zo overzichtelijk.

Nou, volgens mij maak ik dat zelf wel uit, want dit is een vervolg op eerdere opmerkingen op dit onderwerp.

Reageer