Skip to main content
beantwoord

NS, mag ik zien waar de trein dan wel heen gaat?

Toon eerste bericht

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 14 april 2025
Robert B schreef:
Gorott schreef:
Robert B schreef:

Dat is de NS International app (klopt dus ook niet voor naar Köln)

De gele lijn tussen Utecht en Eindhoven is waar hij daadwerkelijk is (of zou zijn volgens de dienstregeling).

En welke gele lijn tussen Utrecht en Eindhoven? 😛

Uhh… is dat iOS? Daar was inderdaad iets mee aan de hand volgens ​@Sem 

De getoonde gele lijn (bijv. Utrecht - Eindhoven) in Android klopt ook niet echt, want bij vertraging of opgeheven loopt die gewoon door alsof de trein (nog) rijdt.

Deze was volgens mij op iOS uitgezet door 'te veel bugs', maar ik heb android.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
MaxBaktBrood schreef:

Ik weet niet precies de route, maar eerst naar Herzogenrath en dan naar Venlo lijkt me te veel werk in ieder geval, haha

Spoorkaart is wel vaker de route kwijt, maar toont in ieder geval waar de trein (ongeveer) rijdt.

Hetzelfde zie je als Amersfoort eruit ligt, en treinen vanuit Almelo/Deventer via Zwolle/Lelystad/Almere naar Hilversum omgeleid worden. Ziet er suf uit, maar wel grappig.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 14 april 2025

Ook voor de route heb je 2 verschillende beelden:

Als je een reis plant krijg je dit: 

En selecteer je de trein vanaf Eindhoven dan krijg je dit:

Uh oh, mijn locatie is zichtbaar 😱

Robert B
Forum|alt.badge.img+4

Dat laatste lijkt redelijk te kloppen!

Naar Herzogenrath en dan naar Mönchengladbach (of Köln) als Helmond - Venlo eruit ligt.

Spoorkaart geeft aan Herzogenrath - Köln (zonder vertrektijd vanuit Herzogenrath)… 

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 14 april 2025

Dan ook nog even Treinposities erbij. Venlo en de Duitse stations erna volgens de oorspronkelijke route zijn doorgestreept. Herzogenrath er erbij gezet. In dit soort situaties komt de geplande route op de kaart er volgens mij altijd zo raar uit te zien. 

Robert B
Forum|alt.badge.img+4

Dan lijkt het erop dat die trein van Herzogenrath toch naar Mönchengladbach/Köln gaat en dan verder onder ander ritnummer.

Maar ‘niet voor reizigers’ is wel zorgelijk, dan strand je dus in Herzogenrath.

Kan je beter een ICE Frankfurt nemen (als die nog rijden op dit tijdstip).

Momo schreef:

In dit soort situaties komt de geplande route op de kaart er volgens mij altijd zo raar uit te zien.

Ik heb een eigen site waar ik data van de NS API omzet, als je daar rit 403 opzoekt krijg je dit kaartje, dat wél soort van klopt!

Dus dit hóéft niet fout weergeven te worden, maar ja… Ik werk niet bij NS.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
Floor NS schreef:

Dit lijkt te maken te hebben met internationale werkzaamheden. Je kunt mijn eerdere bericht aanhouden: deze Nightjet rijdt niet verder dan Herzogenrath. 

Gaat dus blijkbaar om https://www.rijdendetreinen.nl/storingen/59345-14-april-2025-beschadigde-bovenleiding-eindhoven-deurne dus trein wordt omgeleid via Heerlen i.p.v. Venlo.

Het plaatje van TS ​@MaxBaktBrood is prima en plausibel, dan gaat hij van Herzogenrath naar Köln en hebben reizigers voor van/naar Venlo en Mönchengladbach helaas pech.

Geen idee of het lukt om van 22:57 tot 23:38 van Herzogenrath naar Köln te kunnen rijden.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 14 april 2025
Robert B schreef:

Dan lijkt het erop dat die trein van Herzogenrath toch naar Mönchengladbach/Köln gaat en dan verder onder ander ritnummer.

Zoals het bij Treinposities staat gaat de trein echt niet verder dan Herzogenrath. Of het vanaf daar een ander duits ritnummer wordt zal je dar niet kunnen zien. Die site geeft die volgens mij niet aan. 

Robert B schreef:

Maar ‘niet voor reizigers’ is wel zorgelijk, dan strand je dus in Herzogenrath.

Dat “niet voor reizigers” bij Venlo en Monchengladbach staat er ook op andere dagen wanneer de trein wel via Venlo gaat. Zie bv gisteren en plan je een reis (in het verleden) mag je eerst van Venlo naar Eindhoven om daar deze trein te stappen en dan staan deze stations ook niet bij de stations waar gestopt wordt (of liever waar je in of uit kan stappen). 

Ik vind het jammer dat uitgerekend een medewerker van NS niet de juiste informatie weet. Ik neem deze trein helemaal niet, maar NS kan hier en in de app niet de juiste informatie aangeven. Zo maak je de trein nemen onnodig moeilijk :(

Reageer