Skip to main content
beantwoord

NS, mag ik zien waar de trein dan wel heen gaat?

Waarom staat hier niet iets als “Let op, rijdt naar Herzogenrath” ofzo? Dit is toch super verwarrend..?

Beste antwoord door MaxBaktBrood

Ik vind het jammer dat uitgerekend een medewerker van NS niet de juiste informatie weet. Ik neem deze trein helemaal niet, maar NS kan hier en in de app niet de juiste informatie aangeven. Zo maak je de trein nemen onnodig moeilijk :(

Bekijk origineel

35 reacties

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 4159 reacties
  • 14 april 2025

Ja, vind ik ook. Wellicht tot Basel? Of reed die Nightjet helemaal niet.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2721 reacties
  • 14 april 2025

Druk op het reisadvies en het eindstation zal zichzelf onthullen.

Maar ja, het is onhandig.

Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • 280 reacties
  • 14 april 2025

De ÖBB NightJet die vertrekt vanuit Amsterdam Centraal richting Zürich Hbf van 20:15 uur rijdt niet verder dan Herzogenrath. 

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30340 reacties
  • 14 april 2025
Floor NS schreef:

De ÖBB NightJet die vertrekt vanuit Amsterdam Centraal richting Zürich Hbf van 20:15 uur rijdt niet verder dan Herzogenrath. 

Ook niet naar Frankfurt? Blijkbaar niet want er staat geen vertrektijd voor Herzogenrath.

Tot Herzogenrath is een beetje overbodig om een NightJet te rijden, dat kan ook met NS/Arriva. Heb je niet eens een internationaal ticket nodig.

Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • 280 reacties
  • 14 april 2025

Ik heb het even nagelopen met mijn collega's van NS International en helaas rijdt deze Nightjet niet tot Frankfurt Hbf of Zürich Hbf. 

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30340 reacties
  • 14 april 2025
Floor NS schreef:

Ik heb het even nagelopen met mijn collega's van NS International en helaas rijdt deze Nightjet niet. 

Hmm, vertrektijden Utrecht toont hem nog wel

En volgens https://spoorkaart.mwnn.nl is hij (zonder vertraging) onderweg naar Frankfurt, wel zo handig als je naar Köln of Frankfurt wilt en daar overstappen voor naar Zürich 🤔

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30340 reacties
  • 14 april 2025

ICE 252 ook een interessante route 🤣

Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • 280 reacties
  • 14 april 2025

Dit lijkt te maken te hebben met internationale werkzaamheden. Je kunt mijn eerdere bericht aanhouden: deze Nightjet rijdt niet verder dan Herzogenrath. 

• Auteur
  • Reisadviseur*
  • 12 reacties
  • 14 april 2025
Floor NS schreef:

Dit lijkt te maken te hebben met internationale werkzaamheden. Je kunt mijn eerdere bericht aanhouden: deze Nightjet rijdt niet verder dan Herzogenrath. 

De echte vraag is: waarom hoor ik dit van jou, en niet van de app?

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30340 reacties
  • 14 april 2025
MaxBaktBrood schreef:

Zoek de vertrektijden voor Eindhoven en je zult hem nog zien staan naar Zürich (21:44).

Tik hem aan en je ziet waar hij wel naartoe gaat (einde blauwe lijn).

• Auteur
  • Reisadviseur*
  • 12 reacties
  • 14 april 2025
Gorott schreef:

Druk op het reisadvies en het eindstation zal zichzelf onthullen.

Maar ja, het is onhandig.

Nee hoor. Klik je er op, dan zie je dit:

Ik houd het netjes: het is echt beneden niveau dat je in de NS-app niet de eindbestemming van een trein kunt zien. Je wil toch weten waar je trein heen gaat…?

• Auteur
  • Reisadviseur*
  • 12 reacties
  • 14 april 2025
Robert B schreef:
MaxBaktBrood schreef:

Zoek de vertrektijden voor Eindhoven en je zult hem nog zien staan naar Zürich (21:44).

Tik hem aan en je ziet waar hij wel naartoe gaat (einde blauwe lijn bij Android).

Dat moet je maar net weten. Ik blijf het onduidelijk vinden. Waarom is de route tussen Amsterdam en Utrecht dan geel? Daar rijdt de trein wel, maar op het overige gele gedeelte niet..?

Ik heb meer vragen dan antwoorden.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2721 reacties
  • 14 april 2025
MaxBaktBrood schreef:

Nee hoor. Klik je er op, dan zie je dit:

Ik houd het netjes: het is echt beneden niveau dat je in de NS-app niet de eindbestemming van een trein kunt zien. Je wil toch weten waar je trein heen gaat…?

😛

De gele lijn vanaf stations over de grens is een bekende bug. De NS-app is geen internationale app, dus je hoeft naar mijn mening ook geen volledige functionaliteit te verwachten. Daarvoor is de NS International-app bedoeld.

• Auteur
  • Reisadviseur*
  • 12 reacties
  • 14 april 2025

Hoe heb je dat gedaan? Fotoshop? :)

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2721 reacties
  • 14 april 2025
MaxBaktBrood schreef:

Hoe heb je dat gedaan? Fotoshop? :)

Nee, als je de trein selecteert vanuit de reisplanner dan toont ie 'm wel juist.

Dus

Beginstation: Eindhoven

Eindstation: Herzogenrath

Ook een bekende, lang bestaande bug... 🙄

• Auteur
  • Reisadviseur*
  • 12 reacties
  • 14 april 2025

Ah, wat goed!

Het kán dus wel. Alleen in de informatie bij de vertrektijden staat het verkeerd…

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30340 reacties
  • 14 april 2025

Dat is de NS International app (klopt dus ook niet voor naar Köln)

De gele lijn tussen Utrecht en Eindhoven is waar hij daadwerkelijk is (of zou zijn volgens de dienstregeling).

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2721 reacties
  • 14 april 2025
Robert B schreef:

De gele lijn tussen Utecht en Eindhoven is waar hij daadwerkelijk is (of zou zijn volgens de dienstregeling).

Het klopt wel, maar de gele lijn is gewoon een bug :)

Overigens nog een leuke bug, er zijn geen vertrektijden.

En welke gele lijn tussen Utrecht en Eindhoven? 😛

• Auteur
  • Reisadviseur*
  • 12 reacties
  • 14 april 2025

Robert B schreef:

De gele lijn tussen Utrecht en Eindhoven is waar hij daadwerkelijk is (of zou zijn volgens de dienstregeling).

Het blijft verwarrend dat er twee gele lijnen zijn, waarbij de ene staat voor de gereden route en de andere juist voor waar de trein niet meer rijdt.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30340 reacties
  • 14 april 2025
Gorott schreef:
Robert B schreef:

De gele lijn tussen Utecht en Eindhoven is waar hij daadwerkelijk is (of zou zijn volgens de dienstregeling).

En welke gele lijn tussen Utrecht en Eindhoven? 😛

Uhh… is dat iOS? Daar was inderdaad iets mee aan de hand volgens ​@Sem 

De getoonde gele lijn (bijv. Utrecht - Eindhoven) in Android klopt ook niet echt, want bij vertraging of opgeheven loopt die gewoon door alsof de trein (nog) rijdt.

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1754 reacties
  • 14 april 2025

Het is naar mijn idee sowieso raar dat de reisplanner voor dezelfde weergave, weliswaar vanuit 2 locaties, blijkbaar twee verschillende pagina's heeft. En eentje daarvan (die met de gele lijnen) functioneert dus niet naar behoren. 

• Auteur
  • Reisadviseur*
  • 12 reacties
  • 14 april 2025
Floor NS schreef:

Waarom zou NS een NightJet die niet in Zwitserland kan komen bewust naar Herzogenrath laten rijden? Volgens mij gaat de trein gewoon door en is deze simpelweg omgeleid door een beschadigde bovenleiding bij Helmond.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30340 reacties
  • 14 april 2025
JurgenH schreef:

Het is naar mijn idee sowieso raar dat de reisplanner voor dezelfde weergave, weliswaar vanuit 2 locaties, blijkbaar twee verschillende pagina's heeft. En eentje daarvan (die met de gele lijnen) functioneert dus niet naar behoren. 

De weergave wijkt af tussen aantikken vanuit de vertrektijden of een reisadvies, en verschilt blijkbaar ook nog tussen Android en iOS.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30340 reacties
  • 14 april 2025
MaxBaktBrood schreef:

Waarom zou NS een NightJet die niet in Zwitserland kan komen bewust naar Herzogenrath laten rijden? Volgens mij gaat de trein gewoon door en is deze simpelweg omgeleid door een beschadigde bovenleiding bij Helmond.

Zou kunnen, en dan krijg je dus dit (als route)

Dan zou Herzogenrath het laatste ‘Nederlandse’ (met ov-chipkaart of bankpas te bereiken) station zijn waar die stopt (en keert naar Mönchengladbach)?

• Auteur
  • Reisadviseur*
  • 12 reacties
  • 14 april 2025

Ik weet niet precies de route, maar eerst naar Herzogenrath en dan naar Venlo lijkt me te veel werk in ieder geval, haha

Reageer