Skip to main content

Sprinter van Arnhem naar Uitgeest

• 14 maart 2025
  • 6 reacties
  • 231 Bekeken

Goedemorgen,

Eerder deze week hebben collega's gereisd met een sprinter die van Arnhem naar Uitgeest rijdt. Helaas reed deze trein vandaag niet. Het is een hele fijne route. Deze trein stopt namelijk bij station Bunnik, waar veel mensen vanuit Arnhem/Ede-Wageningen uit willen stappen richting de Uithof. Het zou echt geweldig zijn als zo'n sprinterverbinding elke werkdag zou bestaan.

Gr, Jacqueline

6 reacties

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 25030 reacties
  • 14 maart 2025

Het zal een incident geweest zijn, een soort noodoplossing bij werkzaamheden elders. NS doet dit wel vaker.

NS had ooit een verbinding Gouda-Maastricht omdat Zwolle er uit lag. Kwam me goed uit, want het scheelde een overstap, maar het was tijdelijk, net als alles in het leven overigens.

Gr, Tom.

Bunnik is niet echt een logisch station voor Utrecht de Uithof. Er gaat geen bus naar De Uithof. Wel kun je natuurlijk met de OV-fiets, maar ik denk niet dat dat om grote aantallen mensen gaat. Via Driebergen-Zeist (buslijn 50 en 34) ben je namelijk net zo snel op De Uithof als met de fiets via Bunnik en voor studenten is de OV-fiets niet gratis. 

• Intercity
  • 29 reacties
  • 14 maart 2025

Neemt niet weg dat een sprinter Utrecht - Arnhem wel vaker naar voren komt als wenslijstje; steker nog er waren zelfs plannen voor dacht ik (o.a. rekening mee gehouden met het nieuwe station Ede-Wageningen).

mrfreeze
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 7324 reacties
  • 14 maart 2025

Deze sprinter rijdt inderdaad wegens werkzaamheden elders. Wen er maar niet aan. Het is komende week nog op maandag t/m donderdag. En de week daarop van maandag t/m woensdag. Vanaf donderdag 27 maart rijdt alles weer 'normaal'.

Overigens is de tijdwinst van Arnhem naar Bunnik met deze sprinter slechts twee minuten.

Mathijs91 schreef:

Neemt niet weg dat een sprinter Utrecht - Arnhem wel vaker naar voren komt als wenslijstje; steker nog er waren zelfs plannen voor dacht ik (o.a. rekening mee gehouden met het nieuwe station Ede-Wageningen).

Die behoefte is er zeker, want Veenendaal-de Klomp  - Driebergen-Zeist is nu erg lastig, net als Maarn - Veenendaal-de Klomp.

Het biedt ook wel besparingsmogelijkheden. Ede-Wageningen - Driebergen-Zeist kan € 1,80 goedkoper door Veenendaal-de Klomp - Driebergen Zeist te boeken en zelfs € 2,20 door Maarn - Ede-Wageningen te boeken.

Op dezelfde manier kun je voor € 4,10 van Utrecht naar Veenendaal-de Klomp door Maarn - Veenendaal-de Klomp te boeken. Dat scheelt je € 4,20. 

Ook Veenendaal West of Centrum of Rhenen naar Utrecht kan goedkoper door Veenendaal-de Klomp als eindbestemming in te geven.

• Sprinter
  • 3 reacties
  • 25 maart 2025

Maak hier aub geen gewoonte van ten koste van de intercity vanaf Veenendaal-de Klomp. Dat maakt de reistijd naar Utrecht Centraal en verder richting Amsterdam, Den Haag en Rotterdam een stuk langer. Ik ben blij dat dit slechts incidenteel is. Mocht er ooit viersporigheid tussen Utrecht en Arnhem komen zou een sprinter een welkome aanvulling zijn, maar niet ten koste van de intercity.

Reageer