Skip to main content

traject Eindhoven - Den Haag CS


Sinds de huidige dienstregeling hebben de treinen Eindhoven - Den Haag cs nog slechts een keertijd van 8 minuten op Den Haag cs. Uiteraard zeer praktisch voor NS als vervoerder, maar dit heeft wel als gevolg dat al bij een vertraging van een minuut of tien de keuze wordt gemaakt om de trein niet verder te laten rijden dan Den Haag HS. Aangezien dergelijke vertragingen op dit traject eerder regel dan uitzondering zijn, vind ik deze keuze bijzonder klantonvriendelijk. 

3 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • NS Dienstregeling Expert
  • 3654 reacties
  • 7 april 2025

Hoe mooi zou het zijn als ProRail ook een forum had... De keuze om in 8 minuten te keren in Den Haag zouden we nooit maken als er voldoende sporen waren... maar vanwege de verbouwing van Den Haag Centraal zijn er niet genoeg sporen beschikbaar om lang te keren.


  • 2112 reacties
  • 7 april 2025

Dit komt omdat de NS dit jaar meer treinen is gaan rijden. In plaats van 6 treinen per uur moeten er nu 8 treinen per uur keren op hetzelfde aantal sporen. Zodra de verbouwing van Den Haag Centraal afgerond komt er wel een extra spoor beschikbaar, maar de politiek wilde dat de NS dit jaar al extra treinen liet rijden.


Hanzeboog
  • Reisleider**
  • 1091 reacties
  • 7 april 2025

Capaciteit van Den Haag Centraal en Den Haag HS is niet voldoende nadat het spoor Den Haag - Delft - Rotterdam extra capaciteit heeft gekregen. En NS daardoor meer treinen kan laten rijden. Dus eigenlijk is het niet klantonvriendelijk. Want NS bedient de klant juist meer. 

Maar daardoor moet Den Haag Centraal wel weer aangepast worden omdat anders rondom Den Haag meer dichtslibt. Oorzaak en gevolg. 

Het is net als super drukke delen van een autosnelweg die aangepast moet worden om geen verkeersinfarct te veroorzaken. 


Reageer