wijziging treintijden en stopplaatsen | NS Community
beantwoord

wijziging treintijden en stopplaatsen

  • 1 November 2021
  • 3 reacties
  • 135 Bekeken

in dec wijzigen de tijden weer en de aansluitingen. mijn vraag waarom kan de sorinter vanuit Zevenbergen gemeente Moerdijk, wat toch een zeer belangrijke industrie annex grote haven is, niet rechtstreeks naar de randstad zoals dit ook voorheen was?
 dit zou niet klantvriendelijker zijn naar de forenzen , maar zeker ook naar de ouderen in West Brabant.

nog beter zou zijn de intercity Vlissingen Leliestad te laten stoppen in Zevenberg /Moerdijk.

die blijft toch in dordrecht staan tot de sprinter is gearriveerd.

en dat zou meteen een fantastisch verbinding met zeeland zijn   

 dit zijn mijn suggesties en grote wensen.

 .

 

icon

Beste antwoord door Rene74 1 November 2021, 17:15

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7

De Sprinter uit Roosendaal weer gewoon zoals eerder door laten rijden naar Rotterdam en Den Haag is inderdaad zeer gewenst. Waarom dit destijds veranderd moest worden is mij ook niet duidelijk. Nu is dat heen weer boemelend Sprintertje tussen Roosendaal en Dordrecht een stuk leger omdat forensen weer met de auto gingen en nog steeds gaan. Directe verbindingen zijn nu eenmaal populairder.

De intercity laten stoppen in Zevenbergen zal niet gaan gebeuren. Daarvoor is de vervoersvraag veel te klein. Er gaat nauwelijks iemand met het ov naar Moerdijk en het industrieterrein (nauwelijks/geen busvervoer). Ook niet vanaf station Lage Zwaluwe.

Dat hij in Dordrecht even blijft wachten heeft te maken met rijpaden / het op tijd moeten kruisen van andere treinen.

Reputatie 6
Badge

Die intercity staat in Dordrecht juist heel kort stil, maar in Roosendaal vrij lang. Dat kan inderdaad niet anders vanwege alle andere treinen die daar ook een plekje moeten hebben en vanwege het bieden van verschillende aansluitingen.

Rechtstreekse treinen zijn altijd fijner, maar waarschijnlijk is stuk Roosendaal - Dordrecht zoveel rustiger dan Dordrecht - Den Haag dat het niet zinvol is om met grote lange treinen door te rijden. Een klein pendeltreintje is dan veel voordeliger. Zie ook wat de regionale vervoerders overal in het land doen.

Reputatie 7

Rechtstreekse treinen zijn altijd fijner, maar waarschijnlijk is stuk Roosendaal - Dordrecht zoveel rustiger dan Dordrecht - Den Haag dat het niet zinvol is om met grote lange treinen door te rijden. Een klein pendeltreintje is dan veel voordeliger. 

Die Sprinter is meestal zo goed als leeg. Bijna alleen maar scholieren die in Roosendaal of Dordrecht naar school gaan. Buiten schooltijden is het stil. In het weekend en de avond rijdt hij maar 1x per uur geloof ik. Ik zit er wel eens in, vaak met slechts een handjevol mensen. Het was jaren geleden wel wat drukker. In Oudenbosch en Zevenbergen wonen veel oud-Rotterdammers die naar hun werk gingen met het ov.Totdat de trein opeens eindigde in Dordrecht. Dat heeft velen doen besluiten de auto te nemen. Heeft destijds nog in de regionale krant gestaan.

Waarom rijdt de Sprinter dan niet alleen in de ochtend- en avondspits door, evt gekoppeld aan een ander Sprintertraject, en daarbuiten ingekort? Dat zie je in het buitenland ook vaak op zulke trajecten. 

Zal wel te onpraktisch zijn.

 

Reageer