Skip to main content
beantwoord

E-ticket groep


Geachte heer/mevrouw,

Gisteren heb ik een Groepsticket besteld voor 2 personen om vandaag naar Rotterdam te reizen. Helaas heeft zich in de nacht een ernstig ongeluk voorgedaan, waardoor wij de reis onverwacht niet kunnen maken.

Gezien de omstandigheden wil ik graag vragen of het mogelijk is om het bedrag voor het Groepsticket terug te krijgen of eventueel een alternatief aangeboden te krijgen.

Ik heb de ticket niet gedownload alleen op met NS geladen.

Beste antwoord door Thom

Helaas, e-tickets worden nooit teruggegeven. U bent uw geld kwijt. Het is helaas niet na te gaan of de tickets zijn of nog worden gebruikt. U krijgt ook geen alternatief aangeboden, dat geldt eveneens als u die op uw app heeft geladen. Dit is niet het leuke, maar wel het eerlijke verhaal. NS is er mee gestopt als reactie op de vele mensen die fraudeerden met e-tickets. Het staat ook duidelijk vermeld als u een e-ticket koopt dat het niet terug wordt gegeven. Vaak is het beste er toch maar mee te gaan reizen, dan heeft u er nog iets aan.

U kunt het proberen bij Klantenservice, maar het is zonde van uw tijd en in de praktijk zinloos.

 

Het neemt niet weg dat we u alle sterkte toewensen met het verwerken van het ongeluk, en dat staat ook los van bovenstaande.

Bekijk origineel

2 reacties

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 25178 reacties
  • Antwoord
  • 12 april 2025

Helaas, e-tickets worden nooit teruggegeven. U bent uw geld kwijt. Het is helaas niet na te gaan of de tickets zijn of nog worden gebruikt. U krijgt ook geen alternatief aangeboden, dat geldt eveneens als u die op uw app heeft geladen. Dit is niet het leuke, maar wel het eerlijke verhaal. NS is er mee gestopt als reactie op de vele mensen die fraudeerden met e-tickets. Het staat ook duidelijk vermeld als u een e-ticket koopt dat het niet terug wordt gegeven. Vaak is het beste er toch maar mee te gaan reizen, dan heeft u er nog iets aan.

U kunt het proberen bij Klantenservice, maar het is zonde van uw tijd en in de praktijk zinloos.

 

Het neemt niet weg dat we u alle sterkte toewensen met het verwerken van het ongeluk, en dat staat ook los van bovenstaande.


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13640 reacties
  • 12 april 2025

Heel veel sterkte bij het verwerken van het ongeluk.

Wat ​@Thom al aangeeft klopt. Wijzigen of restitutie van een e-ticket zijn na betaling niet meer mogelijk. Laden in de app en downloaden zijn hetzelfde. Je hebt door dat te doen een geldig ticket, welke niet meer ongeldig gemaakt worden. Tot voor kort wilde men coulant zijn als het ticket nog niet was gedownload of in de app gezet was. Die tijd is voorbij. Het is jammer dat mensen met een goede reden de dupe zijn geworden door mensen die misbruik van coulance maakten.


rvdborgt
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 2727 reacties
  • 12 april 2025

Heb je dat groepsticket op de website of in de NS-app gekocht?

Op de NS-website laat NS na om bij de betaalstap te vermelden dat er geen terugbetaling mogelijk is. Dat staat weliswaar in de voorwaarden, maar dat is voor zulke cruciale informatie onvoldoende.

Als je het ticket via de website hebt gekocht, neem dan contact op met de klantenservice; als die niks wil doen, kun je bv. naar het Klachtenloket OV:

http://klachtenloket-openbaarvervoer.nl/


Reageer