Skip to main content
beantwoord

Wie had last woensdagmiddag 19 feb 2025 van Amsterdam CS via Haarlem naar Leiden?


Voor mijn werk reis ik van Alphen aan den Rijn via Bijlmer Arena naar Muiderpoort,  maar dat was in onderhoud. Dus besloot ik vanaf Amsterdam CS via Leiden naar Alphen aan den Rijn te reizen. 
Op 19 feb heb ik dus de trein vanaf Amsterdam CS, spoor 7a om 15.50 uur genomen volgens NS reisplanner. Spoor 2 als vertrekstation klopt niet, als ik de reisplanner achteraf bekijk, als ik een claim indien bij de NS.
Trein stopt vervolgens in Haarlem wegens beschadigde spoorbrug (volgens omroepbericht) en rijdt dus niet verder. Ik ben de eerste trein richting Amsterdam ingestapt om via Sloterdijk, Schiphol, Leiden te bereiken. Stopt de trein in Hoofddorp ook wegens een storing en gaat daar niet verder. Met een volle trein weer richting Schiphol. Vele mensen konden niet mee, het werd proppen. 
Daarvandaan (Schiphol) een verlate trein die richting Venlo ging, ben ik naar Utrecht en dan naar Alphen uiteindelijk gereisd en om 18.22 uur in Alphen aan den Rijn aangekomen.

Op Schiphol was zoveel verwarring onder de mensen, welke trein op welk spoor stond door de vele vertraging en storingen. Gelukkig gaf de conducteur in de Venlo-trein aan dat de eerste klas ook toegankelijk was, gezien de vele reizigers die dupe waren van de storingen.
Vervelend was dat de reisplanner niet was bijgewerkt als in de trein werd omgeroepen dat deze niet verder reed. Het was elke keer zelf uitdokteren hoe dan te reizen. 

Nu heeft de NS de claim afgewezen. Mijn vraag is, wie heeft die middag ook zoveel last gehad rond bovengenoemde stations?

 


 

Beste antwoord door Thom

Geef een reply op het bericht met de afwijzing en leg het uit. De eerste afhandeling komt van een computer. Als u een bericht stuurt als reply kijkt een mens er naar en die geeft dan een oordeel. Mensen zijn vaker intelligent en empathisch, computers gaan een aantal mogelijkheden af en alles wat daarbuiten valt, ‘snappen’ ze niet en dan wordt de aanvraag afgewezen. Oproepen zoals u die hierboven doet, zijn zinloos in de praktijk. Een reply op uw afwijzing helpt mogelijk. Het is wel erg onoverzichtelijk.

Bekijk origineel

2 reacties

Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 25040 reacties
  • Antwoord
  • 21 maart 2025

Geef een reply op het bericht met de afwijzing en leg het uit. De eerste afhandeling komt van een computer. Als u een bericht stuurt als reply kijkt een mens er naar en die geeft dan een oordeel. Mensen zijn vaker intelligent en empathisch, computers gaan een aantal mogelijkheden af en alles wat daarbuiten valt, ‘snappen’ ze niet en dan wordt de aanvraag afgewezen. Oproepen zoals u die hierboven doet, zijn zinloos in de praktijk. Een reply op uw afwijzing helpt mogelijk. Het is wel erg onoverzichtelijk.


MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13492 reacties
  • 21 maart 2025

De reis die je besloot te maken stond in de reisplanner aangegeven toen je Muiderpoort-Alphen aan de Rijn intypte? En wat gaf de reisplanner voor een advies bij intypen van Amsterdam Centraal-Alphen aan de Rijn? Was dat via Leiden, of besloot je zelf via Leiden te gaan? Het advies van de reisplanner is leidend.


Reageer