Voor mijn werk reis ik van Alphen aan den Rijn via Bijlmer Arena naar Muiderpoort, maar dat was in onderhoud. Dus besloot ik vanaf Amsterdam CS via Leiden naar Alphen aan den Rijn te reizen.
Op 19 feb heb ik dus de trein vanaf Amsterdam CS, spoor 7a om 15.50 uur genomen volgens NS reisplanner. Spoor 2 als vertrekstation klopt niet, als ik de reisplanner achteraf bekijk, als ik een claim indien bij de NS.
Trein stopt vervolgens in Haarlem wegens beschadigde spoorbrug (volgens omroepbericht) en rijdt dus niet verder. Ik ben de eerste trein richting Amsterdam ingestapt om via Sloterdijk, Schiphol, Leiden te bereiken. Stopt de trein in Hoofddorp ook wegens een storing en gaat daar niet verder. Met een volle trein weer richting Schiphol. Vele mensen konden niet mee, het werd proppen.
Daarvandaan (Schiphol) een verlate trein die richting Venlo ging, ben ik naar Utrecht en dan naar Alphen uiteindelijk gereisd en om 18.22 uur in Alphen aan den Rijn aangekomen.
Op Schiphol was zoveel verwarring onder de mensen, welke trein op welk spoor stond door de vele vertraging en storingen. Gelukkig gaf de conducteur in de Venlo-trein aan dat de eerste klas ook toegankelijk was, gezien de vele reizigers die dupe waren van de storingen.
Vervelend was dat de reisplanner niet was bijgewerkt als in de trein werd omgeroepen dat deze niet verder reed. Het was elke keer zelf uitdokteren hoe dan te reizen.
Nu heeft de NS de claim afgewezen. Mijn vraag is, wie heeft die middag ook zoveel last gehad rond bovengenoemde stations?