geld terug door blauwnet omleiding met dagkaart | NS Community
beantwoord

geld terug door blauwnet omleiding met dagkaart

  • 12 August 2022
  • 2 reacties
  • 153 Bekeken

Laatst reisde ik met de trein, en viel een NS intercity uit die ik nodig had om op tijd te komen. Ik kon een blauwnet trein nemen en liep minimale vertraging op, maar ik reisde die dag met een dagkaart, waardoor de blauwnet trein “extra geld” kostte als het ware. Als de NS trein had gereden, was ik dit geld niet kwijt geweest. Kan ik de kosten van de blauwnet trein op NS verhalen, of is dit eigen verantwoordelijkheid?

icon

Beste antwoord door Thom 12 August 2022, 07:44

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Waarschijnlijk reisde u met een jongerendagkaart. U mag met deze kaart alleen met NS-treinen reizen. Als u dan in een Blauwnettrein stapt, is dat uiteraard op eigen kosten. Het was ook uw eigen keuze en die kunt u niet op NS verhalen als er een trein uitvalt. NS is niet aansprakelijk voor vervolgschade. Het is eigen verantwoordelijkheid. We missen helaas allemaal wel eens een trein die we nodig hadden om op tijd te komen, fact of life.

Uiteraard is dit voor eigen rekening. Dit is hetzelfde als wanneer u op eigen houtje een taxi had genomen. 

U had moeten wachten op de volgende intercity en dan eventueel een beroep kunnen doen op "geld terug bij vertraging".

Reageer