Beste NS,
Gisteren kon ik, na het concert van Muse, niet meer terug naar huis komen vanuit station Nijmegen Goffert. Het treinverkeer was gestaakt waardoor we uiteindelijk vast kwamen te staan op Nijmegen Centraal, en ik niet meer naar Arnhem terug kon reizen. Alternatief vervoer, zoals bussen, lieten lang op zich wachten. Uiteindelijk konden we wel naar Nijmegen Centraal komen, maar vanuit daar was geen vervoer meer mogelijk naar Arnhem.
Omdat ik bovendien nog eens zat met een verstuikte enkel, hebben we een taxi genomen naar huis. Hier hing een prijskaartje aan van €56,-. Ik heb het bonnetje opgevraagd bij de chauffeur.
Ik zou het erg waarderen als deze kosten worden vergoed. Graag hoor ik wat jullie voor ons kunnen betekenen.
Hartelijke groet,
Lindsay Stuijt
beantwoord
Geld terug taxi bij treinuitval
Beste antwoord door Slidestops
Een taxirit wordt alleen door NS vergoed als deze ook door NS geregeld is. Als u op eigen gelegenheid een taxi neemt, zonder overleg met NS, is deze ook voor eigen rekening. Het kan in de late uren langer duren voor er een vervangende bus is. Dit is echter het alternatief wat door NS geregeld wordt. Als u er voor kiest om hier niet op te wachten - zijn de kosten voor eigen rekening.
Een taxi wordt normaal geregeld door NS personeel. Dit kan personeel ter plaatse zijn, of via de klantenservice. U kunt contact opnemen met hen, om een taxi te regelen. (Eventueel via de zuil die op de stations staan). Een taxi wordt dan geregeld als u daarvoor in aanmerking komt en u zult dan ook niets voor hoeven schieten.
In deze situatie maakt u vrijwel geen kans op restitutie. Het staat u vrij het te proberen bij de klantenservice, maar ik zou er absoluut niets van verwachten.
Bekijk origineelEen taxi wordt normaal geregeld door NS personeel. Dit kan personeel ter plaatse zijn, of via de klantenservice. U kunt contact opnemen met hen, om een taxi te regelen. (Eventueel via de zuil die op de stations staan). Een taxi wordt dan geregeld als u daarvoor in aanmerking komt en u zult dan ook niets voor hoeven schieten.
In deze situatie maakt u vrijwel geen kans op restitutie. Het staat u vrij het te proberen bij de klantenservice, maar ik zou er absoluut niets van verwachten.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.