Gisteren heb ik tweemaal vertraging opgelopenopgelopen. De eerste keer viel er een sprinter uit, waardoor ik een ICD later vanaf Schiphol naar Rotterdam heb genomen en +16 opliep. De tweede keer strandde mijn 2200 van Rotterdam Centraal naar Leiden Centraal op Voorschoten vanwege een defecte spoorbrug, waardoor ik +50 opliep.
Met Mijn combinatie van Weekend Vrij en OV Chip Plus heb ik zojuist de OV Chip Plus-klantenservice opgebeld om twee gtbv-claims in te dienen. Op de website staat immers dat de OV Chip Plus-klantenservice moet worden gebeld voor deze claims. De uiterst vriendelijke maar verbaasde mevrouw overlegde met haar collega, want zij kon de claim immers niet indienen. Ik ben doorverwezen naar de reguliere gtbv-klantenservice van NS. Die vertelde dat er een reeks check-ins en check-outs miste (tja, het is OV Chip Plus he?) en dat ik beter al mijn reizen moet boeken (terwijl dit niet hoeft als je afgekocht reisrecht hebt, dus waar dit standpunt ineens vandaan kwam…?).
Bijde tweede belronde verwees OV Chip Plus mij weer door naar de reguliere klantenservice. Die verwees mij door naar het online formulier (wat dus niet werkt), en toen weer terug naar de OV Chip Plus-klantenservice. Die wist er ook geen raad meer mee.
In een eerder topic is aangegeven dat alles nu in orde zou zijn en da medewerkers op de hoogte zouden zijn van hoe alles werkt. De praktijk is echter anders. Dus nu mijn vraag: hoe dien ik een gtbv-aanvraag in?
beantwoord
OV Chip Plus en gtbv: kastje en muur zijn weer terug
Beste antwoord door Stijn NS
Ik heb inderdaad ook een bericht gekregen dat de claims succesvol zijn verwerkt!
Wat betreft de structurele oplossing, hier had ik in het andere topic ook al op gereageerd, maar het komt erop neer dat jij een vrij ongewone situatie hebt, door een specifieke combinatie aan producten, waarbij het afhandelen wat onduidelijk bleek te zijn. Er wordt voor gezorgd dat er een duidelijke(re) instructie komt hoe om te gaan met zulk soort combinaties, dus ik verwacht dat het een volgende keer goed komt!
Bekijk origineelWat betreft de structurele oplossing, hier had ik in het andere topic ook al op gereageerd, maar het komt erop neer dat jij een vrij ongewone situatie hebt, door een specifieke combinatie aan producten, waarbij het afhandelen wat onduidelijk bleek te zijn. Er wordt voor gezorgd dat er een duidelijke(re) instructie komt hoe om te gaan met zulk soort combinaties, dus ik verwacht dat het een volgende keer goed komt!
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.