Skip to main content

Goedemorgen,

Ik heb een claim ingediend vanwege >30 minuten vertraging. Die claim is afgewezen binnen de termijn van een week waarop ik iets zou vernemen. Daarop heb ik direct gereageerd met mijn zienswijze. In de ontvangstbevestiging staat dat NS zijn best doet om binnen 5 dagen te reageren. Dat is niet gelukt. Het is mij niet duidelijk binnen welke nadere termijn ik wel antwoord mag verwachten. Is daar op basis van ervaringsgegevens van anderen hier een indicatie van te geven?

Goedemorgen,

@Sascha NS ​@Laura NS We zijn 7 (zeven) maanden verder sinds de opening van het topic, maar in mijn ervaring is de situatie nog steeds onveranderd: na een bezwaar afwijzing claim verstuurt NS nog immer een mail met indicatie 5 werkdagen. Die bij lange na niet wordt gehaald. Ik sluit me dan ook graag aan bij de (herhaalde) oproep van ​@Aardbei van 2 (twee) maanden geleden om de wijziging van de indicatieve termijn door te voeren, zodat het proces duidelijk wordt voor de klanten.


@Erryt NS Gezien jouw eerdere input, heb jij misschien een update?


Dat ik geen inhoudelijke reactie heb gekregen op mijn vorige twee berichten vind ik tot daar aan toe, maar ik had toch op zijn minst verwacht dat een van de aangeschrevenen mij had bericht dat ik binnen vijf werkdagen een reactie zou krijgen.


@Sascha NS ​@Erryt NS ​@Laura NS het is nog steeds niet aangepast in de ontvangstbevestigingen.....


Mag ik vragen of je wellicht weer ervaart dat het langer duurt dan 5 werkdagen?


Zeker. En die ervaring wordt breed gedeeld.


Ik zal je suggestie om dit wederom aan te laten passen doorzetten.


Goedemorgen,

@Sascha NS ​@Laura NS We zijn 7 (zeven) maanden verder sinds de opening van het topic, maar in mijn ervaring is de situatie nog steeds onveranderd: na een bezwaar afwijzing claim verstuurt NS nog immer een mail met indicatie 5 werkdagen. Die bij lange na niet wordt gehaald. Ik sluit me dan ook graag aan bij de (herhaalde) oproep van ​@Aardbei van 2 (twee) maanden geleden om de wijziging van de indicatieve termijn door te voeren, zodat het proces duidelijk wordt voor de klanten.

fascinerend dat dit nog actueel is, en dank voor het onder de aandacht brengen van mijn oproep

afgelopen maanden meerdere keren heen en weer gemaild met NS, iedere keer een indicatie van 5 werkdagen, iedere keer een wachttijd van ongeveer een maand

die “5 werkdagen” is toch gewoon een tekst die ergens in op een harde schijf van de NS staat toch? daar kan iemand die Backspace weet te vinden en goed kan typen toch iets anders van maken?


Ja laat maar dat is al tig keer verzocht maar iemand die daar over moet beslissen binnen de organisatie vind het dus blijkbaar klantvriendelijk om te zeggen dat het maar 5 dagen duurt. 

De moderator geeft toch aan dat hij er nu mee aan de slag gaat, waarom daar zo'n zure reactie. Wacht eerst even af, een weekje of twee.

We wachten dus nu al weer bijna een jaar.


Reageer