Inmiddels heb ik 10 claims uitstaan , een aantal GTBv en een aantal via Jens de chatbox inzake de stakingen. Tot mijn verbazing is de laatste van 14 september nu behandeld. Heen en terug had ik > 30 min vertraging door de verstoring op de Hanzelijn. Voor de heenweg krijg ik 14,75 vergoed, voor de terugweg 2,60. Ik vraag me echt af of de claims wel op volgorde worden afgehandeld. Van een claim uit mei bv heb ik nog steeds geen antwoord. En hoe kan ik nu twee verschillende bedragen krijgen op hetzelfde traject met dezelfde vertraging? daar heb ik uiteraard weer een mail op gestuurd dus dat is weer extra werk. Ik snap het oprecht niet.
wat is de logica bij uitbetalen claims?
Beste antwoord door Aurora NS
Waarom je twee verschillende bedragen uitgekeerd krijgt op één traject met dezelfde vertraging, dat kan ik helaas niet inzien. Een mail terugsturen is in dat geval de beste actie, dus daar hoef ik je verder geen advies meer over te geven.
Voor wat betreft het afhandelen van de claims, het klopt dat dit niet op volgorde gebeurt.
Sommige claims blijven ‘in afwachting’ staan waardoor het langer kan duren voordat het systeem deze automatisch afhandelt. De reden hiervoor kan ik je helaas niet geven.
Bij andere claims worden er soms bijzonderheden opgemerkt. De claim wordt dan door het team opgepakt, waar natuurlijk ook meer tijd overheen gaat.
Reacties op GTBV claims worden ook door het team bekeken. Dit gaat over het algemeen wel op volgorde, en daar is dan ook een gigantische achterstand. We zijn inmiddels bij begin juni. De wachttijd bedraagt op dit moment dus ongeveer 3,5 maand.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.