Mag een NS conductrice zeggen dat de NS niet voor fietsen bedoeld is en je je maar blauw moet betalen aan OV-fietsen als je in de dal-uren de NS 7,50€ betaalt om een fiets mee te mogen nemen met een trein van de NS? Vervolgens tegen me schreeuwen dat de fiets echt niet mee mag, terwijl ik nota bene bij het fietslogo sta op de NS trein. Kan ik hier geld voor terug krijgen? Vind het echt matige service van de NS. Wel geld vragen, maar geen mogelijkheid bieden om een plek te reserveren en onvoldoende de capaciteit reguleren. En dan vervolgens tegen reizigers gaan schreeuwen.
fiets op de trein
Beste antwoord door Thom
Ja dat mag. Uw kaartje geeft niet het recht de fiets mee te mogen nemen in elke gewenste trein en de conductrice beslist daarover, en u dus niet. Als het maximaal aantal fietsplaatsen is bereikt mag het niet in verband met de veiligheid.
Conducteurs zijn zeer getraind in het omgaan met agressie, ze hebben dagelijks te maken met onwilligen, dus ik vraag me af wat uw aandeel in deze is geweest. Mensen met deze mensenkennis reageren niet zo maar met schreeuwen, dan moeten reizigers het wel erg bont maken. U heeft zich net als de vele anderen die niet mee kunnen, te houden aan de regelgeving. We horen alleen uw kant van het verhaal, u toont een weinig begripvolle houding.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het verhaal van de conductrice. Ik kan me niet voorstellen dat een conductrice dit zo maar doet, in deze periode van het jaar weigert ze elke dag wel mensen. Het is onwaarschijnlijk dat uw opstelling naar haar toe er niet mee te maken heeft en dat u gewoon probeerde uw fiets toch mee te krijgen zonder dat ze dat toestond. U noemt uw aandeel niet eens.
Een conductrice doet gewoon haar werk en heeft ook recht op een waardige en fatsoenlijke behandeling van uw kant. Overigens is dat niet meer dan normale en elementaire beleefdheid dat u gewoon accepteert dat het onmogelijke niet kan, en niet probeert de fiets toch nog binnen te krijgen als het niet mag. Dat is een daad van pure agressie en respectloos tarten van gezag.
U krijgt geen geld terug. Dat u bij het fietslogo staat, is volstrekt irrelevant, dat is de enige juiste plek. U kunt gewoon een volgende trein nemen en afwachten of u mee kunt, net als honderden anderen elke dag in deze periode. Een fietskaartje geeft niet het recht uw fiets mee te nemen in de trein die u het beste uitkomt.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.