Ik heb al een hele lange klacht/ergernis. Nou wil ik niet als de 17 jarige tiener klinken, die altijd een klacht heeft. Maar al voor een hele lange tijd zit bij mij de emmer te vol.
Ik reis elke dag van Roosendaal naar Eindhoven Strijp-S. Voordat de nieuwe dienstregeling werd ingezet, verliep mijn reis altijd redelijk vlekkeloos. Helaas, sinds de nieuwe dienstregeling is dit niet meer. Op meestal elke ochtend, tussen Breda en Tilburg, word er een goederentrein voor de intercity gezet. Dit is hoogst irritant, sinds dit voor de reizigers soms +10 minuten vertraging geeft. Sinds die nieuwe dienstregeling, ben ik nog geen enkel keer op tijd op school geweest. De emmer zit bij mij te vol.
Nou is de vraag waarom de goederentrein meer prioriteit krijgt dan een Intercity, die op een dienstregeling rijdt? Ik weet dat goederentreinen ook plaatsen hebben waar ze moeten komen, maar om elke dag te laat op school aan te komen, omdat een goederentrein meer prioriteit heeft, is voor mij op een gegeven moment ook te veel.
Ik hoop eigenlijk dat hier iets aan gedaan kan worden om te voorkomen dat ik elke dag te laat kom.
beantwoord
Goederentrein voor Intercity
Beste antwoord door Tamzin
Intercity's hebben geen voorrang op goederentreinen. Dat mag wettelijk niet omdat goederenvervoerders net als reizigersvervoerders infraheffing betalen en er daarom geen beoordeling van een van beide mag plaatsvinden. Daarom wordt normaal gesproken de geplande volgorde aangehouden.
Bekijk origineelReageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.