beantwoord

icng vandaag

  • 10 June 2023
  • 11 reacties
  • 306 Bekeken

Ik ben vandaag vanaf Den Haag Centraal naar Eindhoven geweest. De reis was van beginstation tot eindstation in één trein. Kan het zijn dat dit de ICNG was? Zo ja, sinds wanneer tijdt die op dit traject?

icon

Beste antwoord door Tochjo 10 June 2023, 22:10

Bekijk origineel

11 reacties

Badge +3

ICNG rijdt nog niet op dit traject. U zult in oude ICRm-rijtuigen hebben gezeten. Zie de foto’s op Wikipedia, ook van het interieur, van ICNG en van ICRm.

Reputatie 7
Badge

Nee, dat is geen ICNG geweest. Op de intercity van Den Haag naar Eindhoven wordt op dit moment alleen nog maar ICR materieel (7 of 9 rijtuigen met een loc voor en een loc achter) ingezet.

Heb begrepen dat het wel de bedoeling is dat er binnenkort een ICNG op deze lijn gaat worden ingezet, vandaag echter nog niet.

bedankt! Ik zat eerste klas in de stilte zespersoonscabine. Ik vond het interieur, de kleuren zo mooi. Paars/rood met dat rode leer en nog andere tint rode hoofdsteun. En heel apart dat de twee cabines door een échte in plaats van door een glazen wand gescheiden zijn. Met een spiegeltje aan de wand bovendien :-). Ik heb dit nog nooit eerder gezien. Daarom dacht ik: "Oh, het is vast die nieuwe trein!". Maar blijkbaar is dit niet bijzonder?

Reputatie 7
Badge

Het zijn mooie rijtuigen, maar oud en wel zeer aan vervanging toe.

Ze zijn zo'n 40 jaar oud en hebben de nodige opknapbeurten gehad, maar ze zijn aan het eind van hun levensduur bij NS.

Ik wil morgen graag met de ICNG. Waar kan ik zien welke trein ik dan precies moet hebben?

Reputatie 7
Badge

Ik kan je zeggen dat ze morgen gepland (!!) zijn in de Intercity Direct van Rotterdam naar Amsterdam om 12:24 en 12:51 (en elke volgende 2 uur), maar hou goed dat gepland in je achterhoofd. Als er iets misloopt (ofwel met het spoor of met de trein zelf) wijkt alles af van wat er gepland staat.

superbedankt! Ik ga morgen kijken. Is de planning :-)

Zoals door Edwin verklapt is hij vandaag inderdaad in reizigersdienst onder voorbehoud van wijzigingen.

Er rijdt een combinatie van twee vijfwagenstellen in deze omloop en het achtwagenstel rijdt in deze omloop.

Mocht je er een treffen, dan wens ik je veel plezier. Ben benieuwd wat je ervan vindt ;-).

Hallo,

Ik heb die van 12:24 uur en die van 12:51 uur van binnen en van buiten bewonderd! Ze ruiken nog zo lekker nieuw! En ik vind ze er prachtig uitzien. Ik vind ze alleen te druk, en de eerste klas maar weinig verschil met de eerste. Ik wil graag een niet-drukke stiltecoupé :-) Ik ga dus niet mee, maar kies een rustigere trein. Bovendien staat die van 12:51 uur hier nu nog stil met technische problemen.

Kan hem wel lekker lang bewonderen! Hij vertrekt niet meer. Volgens mij waren er problemen met de buitendeuren. Die wilden niet op slot gaan, lijkt het. Het lijkt wel of het treinpersoneel een zwijgverbod heeft, want eentje keert me gewoon de rug toe en de anderen zeggen: "Ik weet het niet, mevrouw!" Ah, hij rijdt nu (13:22 uur) leeg weg.

mooie treinendag gehad. Ben later in de middag nogmaals gaan kijken. En heb wat op en neer gereden over de HSL. Bedankt voor de info allemaal! En een hele fijne avond verder.

Reageer