Skip to main content
beantwoord

Klacht indienen personeelslid


Beste NS, waar kan ik bij u op de site iets vinden waar ik een klacht tegen een personeelslid van u kan indienen?

Beste antwoord door Tochjo

U kunt een klacht indienen via de klantenservice. Contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.
Bekijk origineel

Tochjo
Forum|alt.badge.img+3
  • 8 april 2016
U kunt een klacht indienen via de klantenservice. Contact opnemen met de klantenservice gaat het snelst telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55 (lokaal tarief). U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS), een e-mail te sturen via dit contactformulier of een berichtje te sturen op Twitter of Facebook. Op deze pagina vindt u daarnaast nog andere contactmogelijkheden, zoals het postadres.

Sjoerd NS
  • Oud moderator
  • 8 april 2016
Hallo marco eindhoven. Welkom op het NS Serviceforum!

Zoals Tochjo terecht aangeeft kan je op verschillende manieren contact met ons opnemen. Mocht het op dit moment nog niet gelukt zijn om met ons in contact te komen, mag je mij ook een privébericht sturen met het verhaal. Pak het dan graag voor je op.

Sjoerd NS
  • Oud moderator
  • 14 april 2016
Heb tot op heden niets meer vernomen van Marco. Ik ga daarom dit topic sluiten, als mijn hulp nog gewenst is hoor ik het uiteraard graag!

Verder is het antwoord zoals beschreven door Tochjo correct. Bij klachten over personeel is de snelste optie het neer te leggen bij de telefonische klanteNService.

  • Op het juiste spoor
  • 18 april 2021

al zó vaak een klacht ingediend, en nooit iets mee gebeurd. Wanneer worden dit soort NS-gespuis eens ontslagen voor niets doen, of erger, klanten niet eens bedienen  ?


Cornelis van den Berg

Met gespuis komt u niet verder is dit geen klantenservice maar een reizigers community die met klachten tegen personeel ook niets kan.


Robert B
Forum|alt.badge.img+3

Oud topic, en het contactformulier bestaat niet meer.

Zie https://www.ns.nl/klantenservice/overig/klachtenafhandeling.html maar daar krijg je (als het intern afgehandeld kan worden) inderdaad geen terugkoppeling van.

Gaat het om een BOA (gespuis?)klacht, dan zie o.a. dit topic, of zoek even op BOA klacht voor meer tips.

Met name deze is het lezen waard. Succes ermee!


  • 19 april 2021

Klanten niet eens bedienen ???  Ik wist niet dat de Hc en Mcn ook klanten moesten bedienen in de trein. :rofl:  Ben blijkbaar alweer te lang afwezig geweest dat ik die gemist heb.

 


Jeroen schreef:

Klanten niet eens bedienen ???  Ik wist niet dat de Hc en Mcn ook klanten moesten bedienen in de trein. :rofl:  Ben blijkbaar alweer te lang afwezig geweest dat ik die gemist heb.

 

Wat betreft service mag een Mcn best een trein bedienen. Een HC die vanuit het klantperspectief reizigers actief weet te bedienen lijkt me wenselijk. Blijkbaar ben je te lang afwezig geweest. :innocent:


Robert B
Forum|alt.badge.img+3

Kan ook andersom, een HC en Mcn die zichzelf bedienen :rofl:

Station Duivendrecht. Trein stopt mooi op tijd. Ik eruit. Conducteur eruit. Conducteur naar AH-to-Go. Trein wacht. Conducteur heeft honger, blijkt. Pakt broodjes. Pakt kaas. Rekent af. Vraagt via de porto of zijn collega ook nog iets wil. Pakt nog een cola. Rekent weer af.

Conducteur loopt terug naar de trein. Zegt ‘Fijne avond’ tegen mij. Fluit. Doet de deuren dicht. Trein vertrekt drie minuten te laat. Hahaha. Kan toch niet!?

 


  • Op het juiste spoor
  • 17 januari 2025

Heb een klacht over u conducteur hij is aggesief tegen mij en zit aan mij omdat hij vond dat we niet samen door de deur konden ik zit n u in de trein van zoetermeer na gouda 17-01-2025 tijd 15:00 pakte ik de trein. Hoop dat jullie hier wat mee doen dit kan echt niet en vinden jullie het raar dat jullie personeel wordt aangevallen mvg Kevin schellart


Forum|alt.badge.img
  • Reisleider****
  • 17 januari 2025
Kevin432 schreef:

Heb een klacht over u conducteur hij is aggesief tegen mij en zit aan mij omdat hij vond dat we niet samen door de deur konden ik zit n u in de trein van zoetermeer na gouda 17-01-2025 tijd 15:00 pakte ik de trein. Hoop dat jullie hier wat mee doen dit kan echt niet en vinden jullie het raar dat jullie personeel wordt aangevallen mvg Kevin schellart

Hij vondt dat jullie niet samen door de deur konden? Ik denk dat je iets meer context moet geven, want nu lijkt het een raar verhaal.

 

En niemand (ook personeel) hoort aangevallen te worden, hoe aggresief diegene ook is.


Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 17 januari 2025

De term "niet samen door een deur kunnen” kun je op meerdere manieren opvatten.


Thom
Forum|alt.badge.img+4
  • Super user
  • 17 januari 2025

Heb een klacht over u conducteur hij is aggesief tegen mij en zit aan mij omdat hij vond dat we niet samen door de deur konden ik zit n u in de trein van zoetermeer na gouda 17-01-2025 tijd 15:00 pakte ik de trein. Hoop dat jullie hier wat mee doen dit kan echt niet en vinden jullie het raar dat jullie personeel wordt aangevallen mvg Kevin schellart

 

Neemt u uw eigen niet-vermelde gedrag ook mee in de klacht? Zoiets komt niet uit de lucht vallen en conducteurs zijn sowieso al getraind op agressieve en volstrekt onredelijke reacties, dan wel op mensen waarbij de lontjes net zo kort zijn als de tenen lang. Conducteurs zijn doorgaans de-escalerend en hooguit agressief als de grofheid van de klant of ‘klant’ al te minachtend wordt.

Als ik zo om me heen kijk in de trein dan lijkt een klacht tegen het gedrag van een klant, gesteld dat het een klant is en dus betaald heeft, vaker  op zijn plaats. Niemand is autonoom, u ook niet.

Wat u zegt, is helemaal niet te controleren, u kunt van alles beweren, en gezien uw taalgebruik niet bij voorbaat inhoudelijk juist en volledig. Zeker niet op dit probleemtraject.

Het is niet verstandig uw volledige naam te vermelden, gesteld dat die klopt. Het is hier een openbaar forum en iedereen kan het lezen.


Floor NS
Moderator
  • Moderator
  • 17 januari 2025

Hi Kevin432! Wat jammer dat er een vervelend voorgeval is geweest. Indien je hierover een klacht wenst in te dienen, dan lees je hier meer over de opties die wij hanteren. Zoals ook GorottVareo en Thom aangeven is het lastig om op basis van deze informatie te bepalen wat er precies gebeurd is. Een verhaal heeft altijd meerdere kanten en dit zoeken we, indien nodig, ook graag uit. 


Reageer