Skip to main content
beantwoord

luidruchtige prullebakken

Het geluid van die metalen prullenbakken in NS treinstellen is absurd luid. Waarom zit daar geen rubbertje in om het geluid wat te dempen? Het is storend luid, en het geluid weerkaatst de hele coupe door. Ik vermoed dat er dagelijks honderden mensen wakker van schrikken, en door gestoord worden. Het is super irritant!

Beste antwoord door Floor NS

Hi Bramke! Welkom bij de NS Community. 

Ik zal je suggestie voor een rubbertje intern doorgeven. 😉

Bekijk origineel

15 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2572 reacties
  • 4 april 2025
Bramke schreef:

...Ik vermoed dat er dagelijks honderden mensen wakker van schrikken...

Verdiend! Dan moet je maar niet slapen in de trein 😛.

Of bedoel je dat het geluid je zelfs achterna gaat in je dromen (of dan wel nachtmerries?), kan me er wel wat bij voorstellen 😆.

Persoonlijk heb ik er nier zoveel last van, maar ik kan de frustratie wel begrijpen. Rubbertjes plaatsen lijkt een simpele optie, maar blijkbaar is al het rubber al gebruikt voor allerlij andere onderdelen, want het komt er maar niet van.

De suggestie is al honderden keren doorgezet...

Floor NS
Moderator
Forum|alt.badge.img
  • Moderator
  • 260 reacties
  • Antwoord
  • 4 april 2025

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30132 reacties
  • 4 april 2025

Welkom ​@Bramke 

Helaas, alle topics hierover staan in het archief. Een moderator kan ze eventueel weer openbaar zetten.

@Floor NS De rubberen dempertjes zijn blijkbaar verwijderd om hygiënische redenen. En ja, vooral ongecontroleerde kids vinden het geweldig om met zo’n deksel te klepperen…

Totdat hun ouders vinden dat het niet mag of genoeg is, of iemand anders er iets van zegt… 😥

Niet verder vertellen: Je kunt ze ook naar voren trekken, dan ligt de inhoud op de vloer… 🙄

Floor NS schreef:

Heeft na al die jaren weinig zin, denk ik… 

Nee je bent zeker niet de enige! 😅 Gaat overigens om de prullenbakken in SLT sprinters.

MCN 2021
  • Reisleider*
  • 194 reacties
  • 4 april 2025
Robert B schreef:

Welkom ​@Bramke 

Helaas, alle topics hierover staan in het archief. Een moderator kan ze eventueel weer openbaar zetten.

@Floor NS De rubberen dempertjes zijn blijkbaar verwijderd om hygiënische redenen. En ja, vooral ongecontroleerde kids vinden het geweldig om met zo’n deksel te klepperen…

Totdat hun ouders vinden dat het niet mag of genoeg is, of iemand anders er iets van zegt… 😥

Niet verder vertellen: Je kunt ze ook naar voren trekken, dan ligt de inhoud op de vloer… 🙄

Floor NS schreef:

Heeft na al die jaren weinig zin, denk ik… 

Nee je bent zeker niet de enige! 😅 Gaat overigens om de prullenbakken in SLT sprinters.

Ook in de VIRM ik schrik er zelf ook van 

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30132 reacties
  • 4 april 2025
MCN 2021 schreef:

Die zijn toch niet grijs en hebben toch geen deksel maar zitten ‘in de wand’ ❓

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2572 reacties
  • 4 april 2025
Robert B schreef:
MCN 2021 schreef:

Die van de oudere VIRM zijn lila paars ✨️, dat is inderdaad niet grijs.

JurgenH
Forum|alt.badge.img+1
  • Koploper**
  • 1694 reacties
  • 4 april 2025

Die van ICM zijn ook berucht…

Ook voor je knieën 😅

MCN 2021
  • Reisleider*
  • 194 reacties
  • 5 april 2025
Robert B schreef:
MCN 2021 schreef:

Maar alsnog toch schrik ik iedere keer en ze zijn wel grijs 

MCN 2021
  • Reisleider*
  • 194 reacties
  • 5 april 2025
JurgenH schreef:

Ook voor je knieën 😅

Niet dat ik weet 

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2572 reacties
  • 5 april 2025
Robert B schreef:

​​​​​De rubberen dempertjes zijn blijkbaar verwijderd om hygiënische redenen. En ja, vooral ongecontroleerde kids vinden het geweldig om met zo’n deksel te klepperen…

'Hygiënische redenen' en dat terwijl een grote aantal treinen alles behalve hygiënisch zijn door gebrek aan schoonmaken…

Toch wel ironisch 🤣.

EUreiziger24
  • Reisleider*
  • 327 reacties
  • 5 april 2025

Waarom blijft dit toch zo'n issue voor sommige mensen? Er zijn prullenbakjes, nou en. Wen er gewoon aan. Het alternatief is veel vervelender. 

MCN 2021
  • Reisleider*
  • 194 reacties
  • 5 april 2025
EUreiziger24 schreef:

Waarom blijft dit toch zo'n issue voor sommige mensen? Er zijn prullenbakjes, nou en. Wen er gewoon aan. Het alternatief is veel vervelender. 

Ik vind niet zo erg dat er prullenbakkjes zijn, ik schrik er wel iedere keer er klap vanaf komt. 

• Intercity
  • 360 reacties
  • 6 april 2025
EUreiziger24 schreef:

Misschien dat jij niet zo’n scherp gehoor hebt, dat je het nauwelijks hoort, maar in sommige type sprinters vooral is dat dichtklappen echt heel hard en onaangenaam. Ik krijg soms zelfs last van mijn oren als mensen die bakjes (nietsvermoedend) keihard dichtklappen. Dat heeft niets meer te maken met ‘eraan wennen'.

En ik snap ook niet wat er onhygiënisch is aan dempende rubbertjes op de prullenbakken. Ik denk dat het eerder kwestie is van geen extra kosten willen maken. Als NS hygiëne echt zo hoog in het vaandel had staan, lieten ze de treinen ook wel beter schoonmaken, neem ik aan. 

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 4107 reacties
  • 6 april 2025

NS en hygiëne, een bijzondere combinatie.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 30132 reacties
  • 6 april 2025
MCN 2021 schreef:
JurgenH schreef:

Ook voor je knieën 😅

Niet dat ik weet 

Als je die (gemoderniseerde?) treinen bedoelt met een heel klein prullenbakje tussen de stoelen voor je, dan JA, die doen pijn als je je knie er tegen stoot bij uitstappen als je aan het raam zit met iemand naast je.

En die (licht)rand boven je hoofd ook (las gisteren iets over iemand die er een hersenschudding aan had overgehouden?)

Deze dus.. (voor die ieniemienie prullenbakjes)

En deze (VIRMm) voor de lichtrand, een bagagerek valt meer op 🤣

Reageer