beantwoord
Mag een fietskar ook mee in de trein?
Ik moet soms naar mijn zus in Haren en moet dan nog een eind fietsen met veel spullen. Ik heb hiervoor een fietskar. Mag deze ook mee?
Beste antwoord door Thom
https://forum.ns.nl/de-trein-11/mag-fietsaanhanger-mee-de-trein-1972
Het mag niet.
Antwoord van IngeNS en dat is in principe namens NS:
Het antwoord van Loes is correct. Fietsaanhangwagens, karren en wagens in het algemeen, mogen niet mee de trein in. Is de trein rustig, dan kan het personeel natuurlijk overwegen om dit toch toe te laten, maar misschien denkt een collega in de aansluitende trein daar wel heel anders over. In het licht van hinder/overlast moeten reizigers sowieso aanwijzingen van het personeel in het kader van de orde, rust, veiligheid en goede bedrijfsgang opvolgen. Dit kan betekenen dat de hoofdconducteur bijvoorbeeld een aanwijzing geeft dat de bagage van de fiets af moet (om de veiligheid / bedrijfsgang te bewaken). De fiets zal dan immers minder ruimte innemen.
Bekijk origineelHet mag niet.
Antwoord van IngeNS en dat is in principe namens NS:
Het antwoord van Loes is correct. Fietsaanhangwagens, karren en wagens in het algemeen, mogen niet mee de trein in. Is de trein rustig, dan kan het personeel natuurlijk overwegen om dit toch toe te laten, maar misschien denkt een collega in de aansluitende trein daar wel heel anders over. In het licht van hinder/overlast moeten reizigers sowieso aanwijzingen van het personeel in het kader van de orde, rust, veiligheid en goede bedrijfsgang opvolgen. Dit kan betekenen dat de hoofdconducteur bijvoorbeeld een aanwijzing geeft dat de bagage van de fiets af moet (om de veiligheid / bedrijfsgang te bewaken). De fiets zal dan immers minder ruimte innemen.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.