beantwoord

Mag je een kerstboom meenemen in de trein?

  • 13 December 2020
  • 5 reacties
  • 688 Bekeken

Reputatie 2
  • Reisadviseur*
  • 133 reacties

Bij de Ikea kun je een gratis kerstboom ophalen. 

Mag je deze ingepakte boom meenemen in de trein? 

icon

Beste antwoord door Robert B 13 December 2020, 21:30

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge

http://www.ns.nl/reisinformatie/bagage

Reputatie 7
Badge +3

Wanneer deze niet groter is dan 85/85/85 cm

Badge +3

Ja, daar zal men niet moeilijk over doen.

Afmeting voor handbagage is formeel 85×85×85 cm maar een strijkplank of IKEA boekenkast pakketje is zelden een probleem.

Hou maar bij een smal pakket aan dat het zonder moeite in de trein past, en niet te lomp/zwaar is om (bij evacuatie) naar buiten mee te nemen is en geen anderen hindert bij in/uitstappen.

Als een koelkast van 60×60×75 cm (altijd) mag, dan is jouw kerstboom (ingepakt) dus geen enkel probleem eigenlijk.

Rechtop tegen de wand op het balkon (met jouzelf er naast), niet in de coupé natuurlijk.

Vraag het de conducteur voor vertrek desnoods even, dan weet je het zeker.

@Loes wat doe jij met IKEA bomen in je trein? Een fiets neemt (veel) meer ruimte in, en als het goed is zijn treinen rustig (0,03% meer dan 80% bezet..)

Ik heb al genoeg gezien in de trein, maar een ingepakte kerstboom, dat zou de eerste keer zijn. Tja, ik ken de afmetingen niet, maar als het niets blokkeert, moet het wel mogelijk zijn.

Wat betreft een evacuatie, hoe lullig het klinkt, dan gaan we niet sjouwen met lompe bagage, ook niet met fietsen, daar zal de eigenaar zijn gegevens achterlaten om te horen waar zijn of haar bagage eindigd. Gelukkig is de kans op een evacuatie niet enorm groot, dus dat zal wel loslopen gok ik.

Badge +3

Ik heb al genoeg gezien in de trein, maar een ingepakte kerstboom, dat zou de eerste keer zijn. Tja, ik ken de afmetingen niet, maar als het niets blokkeert, moet het wel mogelijk zijn.

Ziet er zo uit (vanaf 2:15, ‘men neme een boom’…) :wink:

https://www.youtube.com/watch?v=hYMb7ejMk50

Reageer