Skip to main content
beantwoord

onduidelijk snelheid

• 16 maart 2025
  • 8 reacties
  • 209 Bekeken

MCN 2021

Ik zag dit op station Diemen nou vroeg ik me af geld de 40km/h alleen voor de intercity en zo ja tot wanneer, want het is voor mij nou niet echt duidelijk. PS van sprinter weet ik dit wel, want die stop hier namelijk. 

Beste antwoord door West

De 40km/h geldt in dit geval voor alle treinen. Dus intercity/sprinter/goederen etc. De snelheid start in het gebied vanaf het gele bordje waar een A op staat (die staat een einde verder dan dit bordje) en eindigt bij het groene bordje waar een E op staat.  

Bekijk origineel

8 reacties

• 2086 reacties
  • 16 maart 2025

Het onderste getal is voor goederentreinen en losse locomotieven, het bovenste getal voor alle overige treinen. In dit geval zijn beide getallen hetzelfde dus alle treinen moeten hier tijdelijk hun snelheid begrenzen tot 40km/u. Overigens is dit slechts de aankondiging van de tijdelijke snelheidsbeperking, pas vanaf het gele bord met een ‘A’ erop moeten de treinen 40km/u rijden en dan tot de achterkant van de trein voorbij het daaropvolgende groene bord met een ‘E’ erop is. Dus een intercity zal vanaf dit bord beginnen met afremmen, een sprinter zal vanaf vertrek gelijk de snelheid begrenzen tot 40km/u.

• Machinist NS
  • 550 reacties
  • Antwoord
  • 16 maart 2025

De 40km/h geldt in dit geval voor alle treinen. Dus intercity/sprinter/goederen etc. De snelheid start in het gebied vanaf het gele bordje waar een A op staat (die staat een einde verder dan dit bordje) en eindigt bij het groene bordje waar een E op staat.  

MCN 2021
  • Auteur
  • Reisleider*
  • 179 reacties
  • 16 maart 2025
West schreef:

Top dank je wel dan weet ik dat ook weer 

MCN 2021
  • Auteur
  • Reisleider*
  • 179 reacties
  • 16 maart 2025
Bemined schreef:

Het onderste getal is voor goederentreinen en losse locomotieven, het bovenste getal voor alle overige treinen. In dit geval zijn beide getallen hetzelfde dus alle treinen moeten hier tijdelijk hun snelheid begrenzen tot 40km/u. Overigens is dit slechts de aankondiging van de tijdelijke snelheidsbeperking, pas vanaf het gele bord met een ‘A’ erop moeten de treinen 40km/u rijden en dan tot de achterkant van de trein voorbij het daaropvolgende groene bord met een ‘E’ erop is. Dus een intercity zal vanaf dit bord beginnen met afremmen, een sprinter zal vanaf vertrek gelijk de snelheid begrenzen tot 40km/u.

De sprinter stopt hier namelijk en de ATB zal ook een melding geven voor de intercity zodat gaat afremmen 

Tomas
  • Machinist NS
  • 49 reacties
  • 16 maart 2025

Ik heb hier toevallig recent gewegleerd en kan daarom zeggen dat ik zag dat de ATB dat hier inderdaad doet: er moet met remcriterium geremd worden om niet stilgezet te worden. 

Weet echter wel dat dat geen garantie is: lang niet alle tijdelijke snelheidsbeperkingen zijn in de ATB opgenomen. 

MCN 2021
  • Auteur
  • Reisleider*
  • 179 reacties
  • 16 maart 2025
Tomas schreef:

Ik heb hier toevallig recent gewegleerd en kan daarom zeggen dat ik zag dat de ATB dat hier inderdaad doet: er moet met remcriterium geremd worden om niet stilgezet te worden. 

Weet echter wel dat dat geen garantie is: lang niet alle tijdelijke snelheidsbeperkingen zijn in de ATB opgenomen. 

Dank voor deze nuttig informatie 

• Intercity
  • 8 reacties
  • 17 maart 2025
Tomas schreef:

Elke TSB die begrenst naar 40 km/u is opgenomen in de ATB, de rest niet.

MCN 2021
  • Auteur
  • Reisleider*
  • 179 reacties
  • 17 maart 2025
Jervin98 schreef:
Tomas schreef:

Elke TSB die begrenst naar 40 km/u is opgenomen in de ATB, de rest niet.

Klopt in Diemen is dit nu ook het geval. Je krijgt iedere geval melding ervan dat je moet afremmen 

Reageer