Skip to main content
vraag

Parfumgeur trein

Ik reis regelmatig met de trein en heb last van astma, waarbij ik het erg benauwd krijg van parfumgeur. Parfum van een medereiziger is niet zo'n probleem, dan ga ik gewoon ergens anders zitten. Maar sinds een tijd wordt er voor het schoonmaken van de trein een middel gebruikt waarin veel parfum is toegevoegd, waardoor ook een lege trein sterkt naar parfum ruikt. Ik heb gebeld met de klantenservice of dat kan veranderen, ze geven de vraag door aan de directie, maar ik heb niet het idee dat dat gaat helpen. Er zijn genoeg schoonmaakmiddelen beschikbaar zonder toegevoegd parfum. Ik zou graag willen dat dat gebruikt gaat worden, zeker omdat ik weet dat heel veel longpatiënten hier last van hebben. Voor mij (en veel anderen) is reizen met de trein zo eigenlijk niet meer mogelijk. Zie ook deze link: https://www.longfonds.nl/longziekten/astma/prikkels/geuren. Dus graag actie!

3 reacties

Daniel
Forum|alt.badge.img+2
  • Koploper****
  • 2031 reacties
  • 25 maart 2025

Ik heb zelf ook astma (althans in lichte vorm) en houd sowieso niet van sterke parfumgeur, maar herken dit totaal niet. (Ook niet dat treinen überhaupt schoongemaakt worden, maar dat terzijde)

Weet u zeker dat er niet iemand met deo in de trein heeft lopen spuiten ofzo?

Rory NS
Moderator
  • Moderator
  • 472 reacties
  • 25 maart 2025

Hallo Margriet Hidding, welkom bij de NS Community!

Wat vervelend dat het schoonmaakmiddel niet goed samengaat met jouw astmatische klachten. Ik kan me voorstellen dat dit het reizen met de trein minder prettig maakt. Je signaal zal ik intern doorzetten. Omdat je vraag echter vrij specifiek is, kan ik geen belofte doen over wanneer er iets verandert aan de huidige situatie. Ik kan je wel adviseren om je verzoek ook neer te leggen bij Vebego. Zij zijn de partij die onze treinen van binnen reinigen en kunnen je vraag misschien wat gerichter in behandeling nemen.

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2462 reacties
  • 25 maart 2025
Daniel schreef:

Ik heb zelf ook astma (althans in lichte vorm) en houd sowieso niet van sterke parfumgeur, maar herken dit totaal niet. (Ook niet dat treinen überhaupt schoongemaakt worden, maar dat terzijde)

Weet u zeker dat er niet iemand met deo in de trein heeft lopen spuiten ofzo?

Ik kan me er opzich wel in vinden, maar niet zo zeer doordat er is schoongemaakt 😁.

Reageer