Skip to main content
beantwoord

Statiegeld jagen in de trein. Blikjeszoekers en flesjesspeurders.

• 29 augustus 2024
  • 54 reacties
  • 1711 Bekeken

Toon eerste bericht

54 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 2487 reacties
  • 19 maart 2025

Is ook vrij moeilijk om hygiëne in acht te nemen als je het niet breed hebt hé... 😶‍🌫️

Nee, ze zoeken naar statiegeld voor de lol.

Ze kunnen het in principe ook vragen, maar het is niet jouw prullenbakje. Ik heb er persoonlijk niet zo veel moeite mee 🤷‍♂️, maakt ook nog eens meer ruimte voor andere troep in die o zo kleine prullenbakjes.

Het zijn wel zwartrijders maar ze zijn vaak na enkele seconde de coupé of trein al weer uit.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13502 reacties
  • 19 maart 2025
Jan Haverkamp schreef:

Waarom geven ze je een onveilig gevoel? Ze doen je toch niets? Laat ze gewoon hun gang gaan.

Gewoon hun gang laten gaan? Waar denk je dat die treinvloeren tegenwoordig zo plakkerig van zijn?

De mensen die de prullenbakken opentrekken zien er vaak niet zo fris uit.

Ze doen dat wel iets, ze laten een spoor van lekkend vocht en een vieze lucht achter.

Vareo
Forum|alt.badge.img
  • Koploper*
  • 4067 reacties
  • 19 maart 2025

Hoezo geen overlast? Afvalbakken openbreken en de overige rotzooi op de grond gooien is geen overlast? En of ze het voor de lol doen? Ik vermoed dat velen het niet nodig hebben maar het gewoon als bijverdienste zien. 

• Intercity
  • 12 reacties
  • 19 maart 2025

Over het wel of niet nodig hebben van statiegeld gaat deze discussie niet. Ik woon zelf in een stad en vind het een zeer treurig beeld dat er zoveel mensen graaien in de afvalbakken maar ja zolang ze de straat niet vervuilen mogen ze de hele dag graaien van mij. Wat je helaas ziet is dat ze alle niet nodige glazen flessen gewoon de grond opgooien met scherven van dien. Helaas zijn er hier ook types die 's avonds met zaklamp en al de plastic zakken langsgaan die klaar staan voor de afvalophaaldienst de volgende dag openscheuren. Daar moet de handhaving dan actief op zijn, en ook die doen net alsof ze niks zien om erger te voorkomen.

Overlast in de trein door als een soort schoonmaker alle prullenbakken open te trekken, al dan niet met geldig vervoersbewijs, draagt bij aan een onveilig gevoel en vaak dumpen ze afval inderdaad op de grond. De treinen waren al niet schoon en de laatste maanden echt een ramp op sommige trajecten. Aanspreken op een geldig vervoerbewijs zal wellicht helpen en ook als ze rotzooi maken. Helaas durven de meeste conducteurs dat niet te doen en als reiziger doe ik dan maar de prullenbak waar ik bij blokkeren met een vewensing van de graaier toe.

Reageer