te druk in de trein en geen handhaving 1eklas | NS Community

te druk in de trein en geen handhaving 1eklas

  • 23 November 2021
  • 9 reacties
  • 404 Bekeken

Reputatie 1

Heb vandaag van Borne naar Groningen-Noord gereisd en het was veel te druk, en ook alleen in de NS trein. er is een driedelige icm ingezet waardoor iedereen in de eerste klas ging staan, ik betaal hier extra voor en dit trek ik niet. De ns handhaaft ook nooit dus is er is in de spits weinig verschil tussen de eerste en de tweede klas….

ik heb hier ook 0 begrip voor vanuit het perspectief van de dienstregeling dat ze een enkele icm inzetten dat vraagt om problemen dus er moet iets aan gedaan worden. anders gaat corona ook nooit weg zo hoor, want niemand draagt mondkapje ook trouwens nooit op gehandhaafd.


9 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Zolang er een materieeltekort is zal het passen en meten blijven op sommige trajecten. Daar kun je geen begrip voor hebben, maar NS kan niet toveren. Soms zijn treinen door een eerdere verstoring, of defecten korter dan de bedoeling is.

Reputatie 4

Beste Phamhuis/Patrick,

Onderzoek wijst uit dat jouw casus niet klopt. Je hebt met NS tussen Zwolle en Groningen gereisd en volgens deze sites: https://treinposities.nl/treinseries/500 en https://treinposities.nl/treinseries/700 is er alleen 's ochtends vroeg (en 's avonds laat, maar volgens jouw casus klopt dat niet) en losse ICM-3 ingezet. Én in rit 539 ook, v: 12.45 Zwolle, a: 13.42 Groningen, maar ook dat valt buiten jouw casus.

 

Wat je zegt, klopt dus niet. Stop alsjeblieft met het openen van zulk soort topics! Geniet van het reizen met de trein, of stop ermee..!

@Treinspotter Ruben 

Waarom valt rit 539 buiten de casus?

Badge +3

@Treinspotter Ruben

Waarom valt rit 539 buiten de casus?

Haha, dat was weliswaar een ICM-3 maar misschien was die (om 12:45 vanuit Zwolle) stampvol…

Misschien eerdere trein(en) uitgevallen? Nee dus, maar de 539 was wel vertraagd… dus misschien uitval elders en reizigers opgepikt?

En daar kan je niet op plannen natuurlijk (of in Zwolle er iets aan koppelen). Maar goed, het ging dus niet om de 539.

Reputatie 4

@Treinspotter Ruben

Waarom valt rit 539 buiten de casus?

Topicstarter geeft aan dat het gaat om een spitsrit, met deze woorden: De ns handhaaft ook nooit dus is er is in de spits weinig verschil tussen de eerste en de tweede klas….  Rit 539 reed net na het middaguur, dat is dus geen spits. 

 

Misschien heeft @Phamhuis reistijden, zodat we kunnen controleren of zijn verhaal (dat ik voor het gemak alvast ‘casus’ heb genoemd, omdat ik vermoed dat onjuist is) klopt. Overigens, de website van NS (https://www.ns.nl/reisplanner/#/?vertrek=Zwolle&vertrektype=treinstation&aankomst=Groningen&aankomsttype=treinstation&type=vertrek&tijd=2021-11-23T12:30) geeft aan dat er sprake was van gemiddelde drukte, nog een argument voor het feit dat het verhaal van TS niet klopt! 

Reputatie 7
Badge +1

De druktemeter geeft voor zover ik weet geen live informatie, maar meer een indicatie van de te verwachten drukte. Gebaseerd op eerdere ritten en informatie. 

Overigens geloof ik niet dat Phamhuis hier zou gaan liegen over de materieelinzet. Dat is op zoveel plekken na te gaan. Of het verhaal klopt of niet, de te korte treinstellen hebben zo hun redenen:

Zolang er een materieeltekort is zal het passen en meten blijven op sommige trajecten. Daar kun je geen begrip voor hebben, maar NS kan niet toveren. Soms zijn treinen door een eerdere verstoring, of defecten korter dan de bedoeling is.

 

Reputatie 4

@Treinspotter Ruben

Waarom valt rit 539 buiten de casus?

Haha, dat was weliswaar een ICM-3 maar blijkbaar was die (om 12:45 vanuit Zwolle) stampvol… misschien eerdere trein(en) uitgevallen?

Daar kan je niet op plannen natuurlijk…

 

Nee, ook dat is niet gebeurd. Volgens deze website: https://treinposities.nl/vertrekstaat/zwolle, is er tot 13.15 uur (en misschien ook nog wel daarna) geen enkele NS-trein uitgevallen. Overigens, zowel de trein van 12.15 uur als van 13.15 uur was een ICM-7 (volgens NS waren deze treinen rustig), dus die had TS ook kunnen nemen...

@Treinspotter Ruben

Waarom valt rit 539 buiten de casus?

Topicstarter geeft aan dat het gaat om een spitsrit, met deze woorden: De ns handhaaft ook nooit dus is er is in de spits weinig verschil tussen de eerste en de tweede klas….  Rit 539 reed net na het middaguur, dat is dus geen spits. 

Ik lees niet dat TS vandaag in de spits heeft gereisd, hij merkt slechts op dat er in zijn algemeenheid in de spits weinig verschil is tussen eerste en tweede klas.

Rit 539 zou met een losse ICM3 overigens een prima kandidaat kunnen zijn voor een overvolle trein omdat er rond die tijd vaak veel scholieren/studenten onderweg zijn. 

Reputatie 1

het was inderdaad rit 539 maar het komt vaker voor ja

Reageer