Hoi allen,
Er zijn al vaker topics gemaakt over treinen die te vroeg vertrekken, en meestal gaat dat dan over 40 seconden, soms een minuutje, maar ik zat vanmiddag in de trein van Schiphol naar Almere Centrum, en normaal gesproken staat de trein 6 minuten stil op Amsterdam Zuid, dit geven de NS-reisplanner en de borden op de perrons ook aan. Echter, De trein was al in beweging om 15:23, 3 minuten voor de vertrektijd van de trein. Zie hieronder. Hoe kan het dat een trein zoveel eerder vertrekt? Voor de duidelijkheid, het is niet zozeer een klacht, maar meer de vraag of de informatie dan wel of niet klopt.
https://treinposities.nl/ritinfo/20211217/2444
beantwoord
Trein vertrekt (veel te) vroeg
Beste antwoord door Loes
Ik ben met die trein niet bekend, maar ik heb ooit eerder op Amsterdam Zuid hetzelfde aan de hand gehad. Daar staat voor ons al vaak het sein op veilig (het vertreklicht brandt) als we daar halteren en als je dan niet oplet, kan het je overkomen dat je te vroeg vertrekt. Meestal komt ons sein pas 50 seconden voor vertrek op veilig te staan, dit is echt een uitzonderingsstation. Blijkbaar heeft de machinist het ook niet gezien, die had mij indertijd er even op gewezen nl.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.