Gisteren maakten we een lange reis met de trein. Eef van 4 vroeg zich af waarom ze geen gordel om hoefde in de trein. De hoofdconducteur van de trein Alkmaar-Maastricht van 16.26 uur nam de vraag zeer serieus op en belde een collega. Antwoord: in de bus hoeft het ook niet. Eef nam met dit antwoord geen genoegen en ook dat het 'te duur om gordels te plaatsen' zou zijn vond zij geen argument. Dus vandaar nogmaals via deze weg de vraag van mijn dochter Eef: Waarom hoef ik in de trein geen gordel om?
P.S. Conducteur en mede passagiers: nog bedankt voor het meedenken het werd een onvergetelijke reis!
beantwoord
waarom geen gordel om in de trein?
Beste antwoord door Janou NS
eef 4 jaar schreef:
Gisteren maakten we een lange reis met de trein. Eef van 4 vroeg zich af waarom ze geen gordel om hoefde in de trein. De hoofdconducteur van de trein Alkmaar-Maastricht van 16.26 uur nam de vraag zeer serieus op en belde een collega. Antwoord: in de bus hoeft het ook niet. Eef nam met dit antwoord geen genoegen en ook dat het 'te duur om gordels te plaatsen' zou zijn vond zij geen argument. Dus vandaar nogmaals via deze weg de vraag van mijn dochter Eef: Waarom hoef ik in de trein geen gordel om?
P.S. Conducteur en mede passagiers: nog bedankt voor het meedenken het werd een onvergetelijke reis!
Hoi Eef! Welkom op het NS Forum! Wat een leuke vraag en ook ik heb dit voor jou uitgezocht. De reden dat er geen gordels in de trein zitten is omdat het simpelweg niet nodig is. Verkeersregelaars plannen zo in welke treinen waar rijden hierdoor ontstaan er zelden botsingen met andere treinen. Ik heb je topic verplaats naar "In de trein".
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met Facebookof
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.