Waarom huurt NS geen treinen?

  • 2 October 2015
  • 29 reacties
  • 1501 Bekeken

Er komt een tekort aan zitplaatsen in de treinen, volgend jaar. De vaste klant is de dupe. Dat wordt dus leuk reizen. Waarom huurt NS geen treinen in Belgiƫ en Oostenrijk, zoals een tiental jaren geleden? En wie is verantwoordelijk voor het te laat doen van bestellingen en het uit de dienst halen van te oude treinen?

29 reacties

@Tiesw Huren is altijd een dure zaak. Overigens mag ICL sowieso niet meer in Nederland rijden door nieuwe materieeleisen van ProRail.
Het is weer die Prorail die weer weer eisen vervaardigd en de NS letterlijk in de wielen rijdt. Laat Prorail zijn eigen zaakjes op orde stellen, en de spoorbaan in het gareel houden. En wat in het buitenland mogelijk is, moet in Nederland ook mogelijk zijn. De loks uit de 1700 serie bedrijfsvaardig maken en Rijtuigen huren.
Reputatie 7
Badge
Het is weer die Prorail die weer weer eisen vervaardigd en de NS letterlijk in de wielen rijdt. Laat Prorail zijn eigen zaakjes op orde stellen, en de spoorbaan in het gareel houden. En wat in het buitenland mogelijk is, moet in Nederland ook mogelijk zijn. De loks uit de 1700 serie bedrijfsvaardig maken en Rijtuigen huren.
Deze maand zullen er +/- 20 nieuwe FLIRT-sprinter treinen instromen wat uiteindelijk tot 58 stuks zal toenemen, en zijn er wat oudere sprinters uit de treindiensten van Limburg en de RijnGouwe lijn (Gouda - Alphen a/d Rijn) vrijgekomen vanwege de concessies die van NS naar NET en Arriva zijn verschoven.
Er is de komende tijd al extra materieel op de baan.

Om op jouw idee terug te komen: Dan moeten de 1700-loks worden gereviseerd wat een dure ingreep is en veel tijd kost. Verder kunnen rijtuigen uit het buitenland niet zomaar hier de baan op: Er is toelating voor nodig, mogelijk een revisie, het centrale deursluit-systeem moet worden aangepast (en ook de 5 km> detectie voor het sluiten van de deuren) en er moet instructie worden gegeven aan personeel.
Als dit nu zou beginnen zou je pas over een jaar de boel kunnen opleveren terwijl er dan al weer 128 nieuwe Sprinter-treinstellen van het Spaanse CAF zullen instromen, die SGM zullen vervangen. De aantal van deze nieuwe sprinters liggen hoger dan die van de SGM.

Met andere woorden: Er wordt al genoeg gedaan om het materieeltekort op te vangen.
Het is weer die Prorail die weer weer eisen vervaardigd en de NS letterlijk in de wielen rijdt. Laat Prorail zijn eigen zaakjes op orde stellen, en de spoorbaan in het gareel houden. En wat in het buitenland mogelijk is, moet in Nederland ook mogelijk zijn. De loks uit de 1700 serie bedrijfsvaardig maken en Rijtuigen huren.
Deze maand zullen er +/- 20 nieuwe FLIRT-sprinter treinen instromen wat uiteindelijk tot 58 stuks zal toenemen, en zijn er wat oudere sprinters uit de treindiensten van Limburg en de RijnGouwe lijn (Gouda - Alphen a/d Rijn) vrijgekomen vanwege de concessies die van NS naar NET en Arriva zijn verschoven.
Er is de komende tijd al extra materieel op de baan.

Om op jouw idee terug te komen: Dan moeten de 1700-loks worden gereviseerd wat een dure ingreep is en veel tijd kost. Verder kunnen rijtuigen uit het buitenland niet zomaar hier de baan op: Er is toelating voor nodig, mogelijk een revisie, het centrale deursluit-systeem moet worden aangepast (en ook de 5 km> detectie voor het sluiten van de deuren) en er moet instructie worden gegeven aan personeel.
Als dit nu zou beginnen zou je pas over een jaar de boel kunnen opleveren terwijl er dan al weer 128 nieuwe Sprinter-treinstellen van het Spaanse CAF zullen instromen, die SGM zullen vervangen. De aantal van deze nieuwe sprinters liggen hoger dan die van de SGM.

Met andere woorden: Er wordt al genoeg gedaan om het materieeltekort op te vangen.


Beste Aar,

Je hebt helemaal gelijk, door de instroom van nieuw materieel, wordt het tekort opgevangen. Maar als er 2 jaar geleden was NAGEDACHT, dan hadden ze moeten bedenken dat Plan V op zijn laatste benen liep en TOEN waren er geen maatregelen genomen. Maar helaas we leven in een tijd van spreadsheet managers.:(

Reageer