Ik ga volgende week met de trein vanaf Venlo Duitsland in, en wil gebruik maken van het 9 euro ticket. Mijn vraag is of je bij Venlo een aansluitend kaartje moet kopen voor net over de grens, zo ja hoe en wat? Ik heb gezien in andere topics dat dat wel moet bij Arnhem, en dat je daar voor een langere rit moet kopen dan net over de grens (Emmerich ipv Elten) wat veel duurder is. Maar hoe zit het met Venlo?
Aansluitend kaartje met 9 euro ticket voor over de grens bij Venlo?
Beste antwoord door Thom
Het ticket is geldig vanaf Kaldenkirchen als laatste/eerste station in Duitsland en dekt Venlo-Kaldenkirchen dus formeel niet. U heeft volgens het boekje een kaartje van Venlo naar Kaldenkirchen nodig.
Het is een beetje vreemd dat als u een kaartje wilt kopen vanaf Venlo dat dan het negeneuro ticket wordt aangeboden. Formeel klopt het echter toch niet, de vervoerder geeft echt aan dat het tot de laatste plaats in Duitsland is.
Het is behoorlijk verwarrend, want vanaf Hengelo mag het weer wel, volgens Bundesland Niedersachsen. Kaldenkirchen ligt echter in NRW.
Er is inmiddels een behoorlijk aantal topics over dit onderwerp en wellicht kunt u daar nog even naar kijken.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.