Skip to main content

Bad Bentheim, waarom eigenlijk?

Toon eerste bericht

30 reacties

Bwoh…

Zo lang RER A elke keer bij Nanterre Préfecture een verplichte verlengde stop moet maken, omdat de conducteur van de SNCF door die van de RATP moet worden vervangen…

Dan zijn we bij Bad Bentheim nog efficiënt bezig.

• Koploper****
  • 20342 reacties
  • 22 maart 2025
Ferdinand Delasoie schreef:

Bwoh…

Zo lang RER A elke keer bij Nanterre Préfecture een verplichte verlengde stop moet maken, omdat de conducteur van de SNCF door die van de RATP moet worden vervangen…

Dan zijn we bij Bad Bentheim nog efficiënt bezig.

In de regio Tokyo gaan treinen op heel veel plaatsen over van een lijn van de ene maatschappij op een lijn van een andere maatschappij. Daarbij wordt het personeel ook altijd gewisseld maar dat gebeurt wel binnen 1 minuut. Overigens moet je dan vanaf het overgangspunt ook een kaartje bij de andere maatschappij kopen (dat betekent dubbel starttarief). Doorgaande kaartjes zijn wel verkrijgbaar maar zijn dan een optelsom van de beide losse kaartjes en dat kan soms duur uitpakken.

henkputs
  • Reisleider**
  • 213 reacties
  • 23 maart 2025

Bentheim is overigens helemaal niet zo onbeduidend als TS suggereert. Het is beginpunt van regionale lijnen, het is weer overstapstation en er staat een bijzonder kasteel op een rots, dat meer Nederlandse toeristen zou kunnen trekken, al is het maar omdat Vermeer (weet u wel, van het meisje met de parel en het gezicht op Delft) het vele malen geschilderd heeft.

iMark
Forum|alt.badge.img+3
  • Koploper****
  • 12631 reacties
  • 24 maart 2025

Off topic

Ik vrees dat ​@henkputs een tweetal Hollandse meesters door elkaar haalt. Johannes Vermeer heeft kasteel Bentheim nooit geschilderd. Hij bedoelt Jacob van Ruisdael die het kasteel minimaal twaalf keer heeft vereeuwigd.
In 2009 was er in het Mauritshuis in Den Haag een tentoonstelling gewijd aan deze schilderijen. Voor meer informatie over de schilderijen van Jacob van Ruisdael van kasteel Bentheim zie: https://historiek.net/kasteel-bentheim-door-de-ogen-van-jacob-van-ruisdael/51461/.

henkputs
  • Reisleider**
  • 213 reacties
  • 24 maart 2025
iMark schreef:

Off topic

Ik vrees dat ​@henkputs een tweetal Hollandse meesters door elkaar haalt. Johannes Vermeer heeft kasteel Bentheim nooit geschilderd. Hij bedoelt Jacob van Ruisdael die het kasteel minimaal twaalf keer heeft vereeuwigd.
In 2009 was er in het Mauritshuis in Den Haag een tentoonstelling gewijd aan deze schilderijen. Voor meer informatie over de schilderijen van Jacob van Ruisdael van kasteel Bentheim zie: https://historiek.net/kasteel-bentheim-door-de-ogen-van-jacob-van-ruisdael/51461/.

Je hebt ontzettend gelijk. Meer dan gelijk. Dank voor de verbetering. Kan mijn opmerking niet meer wijzigen. Jacob van Ruisdael. Natuurlijk, hèhè! Schaamrood kleurt mijn kaak. Heb me nota bene uitgebreid met die kunstenaars beziggehouden. Heel wat bentheimpjes van Ruisdael gezien. Seniorenmoment, beginnende alzheimer of verkeerde koppeling in mijn brein? Zoiets is al eens eerder voorgekomen...

Reageer