Het lijkt erop dat de intercity direct tussen Ams cs en Antwerpen/brussel niet meer stopt op Schiphol en alleen de veel duurdere en vaak uitverkochte Eurostar beschikbaar is.
de rechtstreekse verbinding wordt niet getoond.
wat is de reden?
Het lijkt erop dat de intercity direct tussen Ams cs en Antwerpen/brussel niet meer stopt op Schiphol en alleen de veel duurdere en vaak uitverkochte Eurostar beschikbaar is.
de rechtstreekse verbinding wordt niet getoond.
wat is de reden?
Wat zijn ze dan aan het doen daar een jaar lang? Ik dacht een spoor verwijderen en een perron verbreden net als in de andere spoorbakken straks maar er is daar geen middenspoor om te verwijderen. Is dit dan allemaal voor de oosttunnel en de fietsenstalling daar geweest en moet het straks nog een keer allemaal dicht als het zesde perron wel verdwijnt?
Kortom het kost wat. Maar dan heb je een langetermijn oplossing. Zoals het geval bij ondere andere Charles de Gaulle TGV en Heathrow Airport.
Voor de lange termijn is het juist helemaal geen oplossing want het spoor zit nog steeds vol. Voor een echt robuust spoornet zou je vanaf Almere Oostvaarders tot aan Leiden integraal twee sporen erbij moeten doen. Dat zal echter in de miljarden gaan lopen, en dan is zo'n metro goedkoper, maar je lost het knelpunt niet volledig op ermee.
Oplossen met extra spoor zal niet gaan lukken. Zal uitrol van ERTMS na 2030 een deel van de oplossing zijn? Meer capaciteit op het spoor?
Eerst zien of ERTMS na 2030 tussen Almere Oostvaarders - Leiden er zal zijn. En meer treinen betekent zwaardere belasting van ondergrond. Kortom meer onderhoud en extra kosten voor funderen van de spoorbedding.
Heb je al een account? Inloggen
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.