Twee weken geleden ging ik met de nachttrein (NightJet) van Utrecht naar Zurich. Eenmaal in de trein werd er duidelijk gemaakt dat er niet genoeg slaapwagons waren gekoppeld aan de trein, waardoor ik geen slaapplek had. Ik heb de nacht doorgebracht op een stoel. Hier heb ik wel expliciet voor betaald. Is het mogelijk om hier geld voor terug te vragen en zo ja, hoe?
Ik weet niet waar je het ticket hebt gekocht. Maar in ieder geval kun je proberen om compensatie te krijgen via de ÖBB, de Oostenrijkse Spoorwegen. Dit kan in het Duits of Engels. Ik voeg de link naar de Engelstalige pagina bij, inclusief de categorieën die je moet gebruiken.
https://www.oebb.at/en/reiseplanung-services/kundenservice/refundierung-chatbot
Alle overige gegevens kun je verder invullen. Je hebt in ieder geval een referentienummer van 16 cijfers nodig.
Mocht je via NS International geboekt hebben dan kun je ook met hun contact opnemen. Maar ze hebben daar maanden achterstand bij de verwerking van compensaties.
Ik had vorig jaar oktober iets dergelijks. Ligrijtuig i.p.v. slaaprijtuig. Ik heb toen een claim ingediend bij ÖBB Nightjet waar ik het ticket had geboekt. Een maand later bericht gekregen dat ik de helft van de ticketprijs vergoed kreeg en korte tijd later stond op het mijn rekening. Ik hoop niet dat
Overigens schijnt het heel vaak voor te komen dat het slaaprijtuig uitvalt. In de trein naar/van Zwitserland wordt stokoud materiaal ingezet. Het slaaprijtuig is van 50 jaar geleden en heeft nogal wat gebreken. Helaas is ÖBB Nightjet daar niet transparant over.
Hoi
Nee, bij mij was het Basel-Utrecht begin oktober.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.