beantwoord

klacht over behandeling van klachten door ns internationaal

  • 6 April 2022
  • 5 reacties
  • 375 Bekeken

  • Op het juiste spoor
  • 0 reacties

Na een door achtergehouden informatie , en onwelwillendheid vanuit NS internationaal,, verschrikkelijk verlopen reis naar Oostenrijk, en terug, heb ik op advies van de chat medewerker een klacht ingediend. De behandeling kom wel 5 werkdagen duren. Na afloop van die termijn ontving ik een mail, waarin bergrip werd gevraagd voor het niet halen van de termijn van beantwoording.. dit zou zo snel mogelijk zijn.

Nu inmiddels weer ruim 2 weken verder, na nog steeds geen reactie, opnieuw via de chat gevraagd waar ik aan toe ben. De medewerker gaf zojuist aan dat de termijn, door recente problemen 6 tot 8 weken zou kunnen duren. 

Zes tot acht weken, of 5dagen, is wel een heel groot verschil. Hoe geloofwaardig is de laatst genoemde reactietijd?

Wouter

icon

Beste antwoord door Sanne NS 6 April 2022, 21:52

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1

6 tot 8 weken heb ik al vaker zien noemen.

De wettelijke termijn is uiterlijk 3 maanden, als ze binnen 1 maand hebben laten weten dat het niet in 1 maand lukt.

Reputatie 7
Badge +1

Aan mensen die nog altijd menen te denken dat INTern treinen net zo client-friendly zijn als al die airlines (behalve natuurlijk RYan-maar die vliegt toch niet daarheen): vergeet dat dus maar. Dat zijn enorme ambtelijke staats-instanties met als voornaamste doel zo weinig mogelijk uitkeren. Maar dat NS-INT is al jaren terug afgesplitst van NS, heeft zeer, zeer weinig medewerkers-en dan nog veel minder die goed op de hoogte zijn van al die enorm ingewikkelde EU-regels voor wat er allemaal kan mislopen- en die zijn dus al heel snel overbelast. Als al die wachtende klagers dan ook nog iedere keer weer informeren houdt dat de boel nog meer op. Plus dat de reden vast wel niet bij NS-I maar bij die NightJet of andee treinvervoerder zal liggen-daarmee communiceren kost ook weer zeeën van tijd.
Wordt lid van de echte consumentenbond en laat die het voor je regelen!

Goedenavond Wdk en welkom op de NS Community! 

Goed dat je dit even komt navragen. De termijn van 5 werkdagen is inderdaad niet correct voor de gehele terugkoppeling. Dit is inderdaad het termijn van 6-8 weken wat mijn collega je later heeft gecommuniceerd. Ik wil je dus vragen dit even af te wachten voor de terugkoppeling. 

Ook wij hebben een dramatisch reis met NS internationaal naar Duitsland Oostenrijk. De hele reis en ticket klopte niet. NS klantenservice zegt enkel wat vervelend en veel succes met je reis. Daar sta je dan verloren in een vreemde stad zonder verder vervoer. We waren gewaarschuwd dat het een zooitje is bij NS internationaal maar wilde het graag proberen voor het milieu. Helaas eens maar nooit meer. 

Wij maakten 27 april en 1 mei met 3 personen een reis naar Frankrijk . Veel vertraging (2,5 uur resp ruim 1 uur) gehad op heen en terugreis dus compensatie aangevraagd. Nu, na ruim 9 maanden nog geen adequate afwikkeling van deze aanvraag. Al tweemaal een klacht ingediend, zonder een inhoudelijke reactie. Klantenservice zegt begrip te hebben maar kan geen contact leggen met de juiste afdeling. Ook deze klacht doorgegeven aan Ilent en aan de Ombudsman OV. Bijzonder dat er mensen zijn die denken dat de NS binnen enkele weken zal reageren… Het is een bende daar!! 

Reageer