Middagspits internationale kaartjes | NS Community
beantwoord

Middagspits internationale kaartjes

  • 10 October 2022
  • 2 reacties
  • 92 Bekeken

Ik keer woensdagmiddag terug uit het buitenland met een kaartje met 100%-korting in Nederland, vanwege mijn Dal Vrij abonnement. Ik was bezig uit te zoeken hoe het met de middagspits zit. Je kunt met een internationaal kaartje niet inchecken en dus moet je voor de spits de trein uit zijn, dacht ik. Een oplossing zou kunnen zijn om in te checken op het eerste Nederlandse station dat je passeert, nog net voor de spits. 

Op de site van NS International staat echter dat internationale kaartjes geen middagspits hebben. Dat is toch een recept voor ‘slim’ gebruik? Je koopt gewoon een kaartje met 100%-korting tussen Antwerpen en Utrecht als je als forens terug wilt uit Rotterdam naar Utrecht. Dan ben je voor € 5,50 klaar, naast je Dal Vrij abonnement. Daar kan op zeer grote schaal misbruik van gemaakt worden. Is dit niet gewoon een foutje op de website?

Daarom even voor de zekerheid: Is mijn internationale kaartje wel of niet geldig in de middagspits? 

 

icon

Beste antwoord door Laura NS 10 October 2022, 12:24

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Uw internationale kaartje is gewoon geldig in de middagspits. Overigens zijn er welk meerdere topics over dit soort trucjes om door de spits heen te reizen.

Ik kan dit beamen. Zo staat het hier en is ook bij het boeken van de reis terug te zien. 

Reageer