beantwoord

Sparpreis ticket en werkzaamheden

  • 2 February 2023
  • 2 reacties
  • 217 Bekeken

Beste forumleden,

zondag 30 april gaan mijn vriendin en ik een stedentripje doen naar München. Tickets besteld bij DB, route gaat van Den Helder Zuid, via Arnhem (RE19 VIAS), Duisburg (ICE 1011 met zitplaatsreservering) naar München. Nu verneem ik op deze website (https://www.prorail.nl/siteassets/homepage/projecten/zevenaar-oberhausen/pr_overzicht-kalender-3e-spoor-duitsland-2023.pdf) dat er op 30 april geen treinverkeer mogelijk is tussen Emmerich en Oberhausen. De ICE's worden in de reisplanners reeds omgeleid, maar VIAS meldt (nog) geen werkzaamheden en uitval.

2 vragen: mogen we er vanuit gaan dat RE19 die dag niet rijdt en zo ja moet je dan met de vervangende bus reizen of wordt de treinbinding opgeheven en mogen we bijvoorbeeld een halfuur later Den Helder Zuid - Amsterdam (ICE 155) - Frankfurt (ICE 723) - Munchen reserveren zitplaats-only?

Alvast dank voor uw reactie,

Grt. Fabian

 

 

icon

Beste antwoord door Stijn NS 2 February 2023, 12:17

Bekijk origineel

2 reacties

Goedemiddag FabiBr0. Ik vrees dat ik daar op dit moment nog geen concreet antwoord op kan geven. Ik kan deze werkzaamheden nog niet terugvinden via de NS International website, dus het zal ook nog niet bekend zijn wat deze exact voor gevolgen gaan hebben voor het treinvervoer op dit traject of wat er voor alternatief vervoer geregeld wordt. Je kunt eventueel contact opnemen met de Deutsche Bahn, gezien je daar de tickets hebt aangeschaft en zij dan ook moeten kunnen aangeven wat je met je tickets kan en mag in zo'n situatie, maar ik acht de kans vrij groot dat ook zij nog weinig kunnen zeggen over de situatie tegen die tijd.

Meestal komen werkzaamheden zo'n 4 weken voor dato in het werkzaamhedenoverzicht te staan op onze website, dus voor die tijd zullen wij als NS (International) er weinig over kunnen zeggen. Mogelijk dat er gebruikers zijn die uit ervaring weten wat er vaak geregeld wordt in zo'n situatie, maar dat is geen garantie dat hetzelfde gedaan wordt bij deze werkzaamheden.

Reputatie 7
Badge +3

De DB kijkt meestal verder vooruit dan NS. De door @FabiBr0 genoemde werkzaamheden staan nog niet op het overzicht op https://bauinfos.deutschebahn.com/nrw (bij ICE 78). Ook over de RE19 nog geen meldingen.

Reageer