Ik zag dat vandaag (31 augustus) de internationale treinen wel rijden, maar niet stoppen op stations binnen de 'stakingsgebieden’. Waarom doet NS dit? Als ze toch de hele route rijden (bv de IC Berlijn), kunnen ze toch net zo goed ook op tussengelegen stations stoppen (Deventer, Almelo, Hengelo, Breda etc.)?
Staking 31 augustus: waarom stoppen internationale treinen niet?
Beste antwoord door Momo
Zoals bij zoveel bedrijven zal het personeel op de werkvloer niet van alle hoe en waaroms's van alle beslissingen op de hoogte worden gesteld. In bepaalde gevallen wel begrijpelijk maar in andere gevallen betekent het dat deze mensen niet aan klanten kunnen uitleggen waarom iets niet kan.
Mogelijk is dit besloten omdat men anders veel te veel reizigers verwacht in die internationale treinen wat tot chaos kan leiden. De ICE bv stopt zelfs zonder staking deze zomer soms niet op bepaalde station of weert reizigers zonder reservering omdat die trein veel te druk is. Als dan de overige NS treinen in die regio niet riden wordt nog even wat meer.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.