beantwoord

wat zijn de reis mogelijkheden met trein naar Turkije?

  • 31 March 2023
  • 8 reacties
  • 584 Bekeken

hallo , ik zoek de mogelijkheden om naar Turkije met de trein heen en terug , als dat kan ??

icon

Beste antwoord door iMark 31 March 2023, 16:59

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Ik zou een keer kijken op de reisplanner van DB. 
Je kunt met de trein van Nederland naar Halkali (Istanboel). 

Met de Nightjet naar Wenen, dan naar Szolnok. Van Szolnok naar Craiova, overstappen naar Vidin, daar overstappen naar Sofia. Dan naar Kapikule en uiteindelijk kom je dan aan in Halkali. Je bent 58 uur onderweg.

De terugreis is via een andere route en duurt zo'n 61 uur.

Reputatie 7
Badge

Waar is toch de tijd gebleven dat je met één keer overstappen van Nederland naar Turkije kon reizen per trein. Helaas is de originele route via Villach-Zagreb-Belgrado-Sofia al een tijd niet meer in gebruik.

Reputatie 3

Of de treinreiswinkel.

 

https://www.treinreiswinkel.nl

Reputatie 7
Badge

Die zullen vast ook met de route van @iMark aankomen. Overigens is de treinreiswinkel ook niet meer wat het geweest is.

Reputatie 3

Kun je dat uitleggen?

Reputatie 7
Badge +1

Zoals zo vaak is Seat61 een goed startpunt:

https://www.seat61.com/Turkey.htm

Reputatie 3

Ik heb het vorige maand nog gedaan, maar dan van Istanbul naar Nederland. Voor ongeveer ~150 euro ben je klaar als je vroeg boekt. Alles is online te boeken behalve het stuk Istanbul-Bulgarije. 

  • Istanbul-Dimitrovgrad/Sofia: ~30 euro
  • Dimitrovgrad/Sofia-Bucharest: ~20 euro
  • Bucharest/Budapest: ~ 40 euro
  • Budapest/Nederland: ~60 euro

Het is een prachtig avontuur.

Reputatie 7
Badge

Ik zou zelf kiezen om 's nachts te reizen. Anderhalf jaar geleden had ik de Nightjet naar Wenen en na een dagje daar de nachttrein naar Boedapest en dat beviel prima. Vanaf Wenen kun je ook in een nacht naar Boekarest en vanaf daar gaan weer treinen naar Istaboel. Uiteraard is je reis op deze manier wel een stuk langer.

Reageer