Recent actief
De lamp op het NS station in best is al een aantal weken kapot/constant aan het knipperen. het gaat om de lamp op perron 1, wanneer je beneden komt via de trap. Ik begreep dat ik meldingen van kapotte dingen op het station hier kon melden. Groet, Wal7
Heyhoi, Wordt het niet eens tijd voor staankaarten in de trein? Ik reis elke dag van station zuid naar station den haag HS in of rond de spits, maar kan eigenlijk nooit zitten (soms pak ik om 7u de trein, soms om 9 en alles ertussen, maar kans op een zitplek is minder dan 5%). Ik vind 23€ voor een retourtje waarvan ik weet dat ik de hele rit mag staan wat gortig. Koop ik liever voor wat minder een staankaartje. Wordt tijd de '3e klas' kaartjes in te voeren jongens. Vriendelijke groet,Bart
Hoi allemaal,Ik heb een vraag voor jullie allemaal:Waar halen jullie onderweg het liefst eten/drinken?Zelf haal ik liever wat eten/drinken bij AH to go, gewoon omdat er daar meer keuze is dan bij Kiosk.En heel soms haal ik wat bij Kiosk, maar dat beperk ik omdat de prijzen daar behoorlijk hoog zijn!Ik hoor graag van jullie waar jullie een snack halen voor onderweg!Groetjes,Anoniem
Bij internationale treinen zie je dit natuurlijk wel, maar hoe fijn als je dit ook in NL hebt. 🍻
Geachte Heer/Mevrouw,Mijn naam is Tim Sekac, ik ben een 24 jarige vent woonachtig in Amsterdam die regelmatig gebruik maakt van de trein. ik heb even een paar mededelingen en vragen. (ik weet alleen niet precies bij wie ik hiervoor moet wezen, maar zal het even luid en duidelijk maken, in de hoop dat jullie er ook wat mee kunnen) 2 van de verste hoeken in dit land van Amsterdam afgelegen: Maastricht en Vlissingen, bedragen beide 2.5 tot wel 3 uur reistijd. Dit moet en kan korter! ik heb voor beide al een internet-petitie opgericht die ook al (ijzer)sterk zijn! 1.https://intercitydirectzeeland.petities.nl/ Dit is mijn petitie voor de Intercity-direct trein van Amsterdam naar Vlissingen. De huidige reistijd bedraagt 3 uur en 15 minuten met de gewone trein die via Haarlem, Leiden, Den Haag, Delft, Schiedam, Rotterdam, Dordrecht, Roosendaal en vanaf Roosendaal als stoptrein door naar Vlissingen gaat (eigenlijk in z'n geheel al net een soort stoptrein). Men maakt dan ook vaak gebruik van de
Eerst bijna drie weken geen treinen naar noord, oost en west, dan staken en dan zit je eindelijk in een trein, staat hij stil omdat er een andere trein ook stil staat. NS, alleen maar ellende.
IVM een storing reiden er geen treinen op traject DORDRECHT- LELYSTAD. waardoor de treinen AMSTERDAM-VLISSINGEN tijden de spits overvol zijn.ik heb al meerdere malen een trein moeten overslaan vanwege de drukte. is het mogeljk een extra treinstel mee te sturen op dit traject.
Wat SCHANDALIG! Een intercity van 3 delen op een donderdagochtend in Hilversum om 8:24. Propvol, geen ruimte voor extra reizigers, niet Corona proof. Ronduit schandalig zo’n korte trein voor dit tijdstip.
Waarom wordt regelmatig (bijna standaard) de intercity van 07:34 op station Dordrecht gecancelled?
I travelled on 14 September from Amsterdam RAI to Amsterdam Centraal. The checkout gates were not working at Amsterdam RAI but I needed to checkout in Amsterdam Centraal and now my card had 20 Euro deducted!
Tot hoelang is de ic Lelystad - Dordrecht gecancelled? Gaat deze ooit weer rijden?
Vanmiddag, 20 September, reed de trein van 17.28 vanuit Utrecht naar Gouda niet vanwege de drukte. Veel reizigers waren ingestapt en toen meldde de speaker dat de trein niet zou vertrekken. Volgens de machinist die ik sprak vanwege de drukte.Ik vond het niet zo druk. Normale drukte. Geen gedrang. Deuren dicht en wegwezen, zou ik denken.De machinist eiste op- hoge toon dat iedereen de trein zou verlaten en dat iedereen maar de volgende trein moest nemen.Rare gang van zaken.
Hi everyone, I took a DB train from Zurich to Amsterdam centraal. Since there was no way to exit the station, I used my OV-chipkaart to exit the station. But I’ve been charged 12 EUR for the same. Is there a way I can dispute this charge? Thank you!
Kortgeleden verscheen een kamerbrief van de staatssecretaris Steven van Weyenberg. Hij ging o.a. in op de versnelling van de Berlijn trein: https://www.rijksoverheid.nl/documenten/kamerstukken/2021/12/03/ontwikkelingen-internationaal-personenvervoer-per-spoorblz. 5,6 en 7: IC Berlijn In november 2020 bent u geïnformeerd over de verbetering van de verbinding met Berlijn12, waarbij sprake is van een korte-, middellange- en lange termijn aanpak, conform de aangenomen motie Amhaouch van februari 201913 .Voor de korte termijn, per dienstregeling 2021, rijdt NS inmiddels een aantal treinen tussen Amsterdam en Berlijn met 10 minuten reistijdwinst. Deze versnelling beperkt de ruimte op het spoor voor goederentreinen. Daarom kan deze versnelling alleen enkele keren per week op de meest populaire ritten worden gerealiseerd. Voor de middellange termijn is de ambitie uitgesproken om per dienstregeling 2024 de Berlijntrein met een half uur te versnellen: van 6 uur en 22 minuten naar 5 uur en 50 min
DagIvm vroege vlucht moet ik (vrouw) om ongeveer 2.30 op Schiphol zijn. Om kosten te besparen wil met de trein vanuit het noorden reizen.Heeft iemand ervaring met het reizen op dat tijdstip en dat traject?Hoe veilig is het? Zijn er dan veel ongure types?Hoor graag of het te doen is. Garanties zijn er niet dat is logisch 🙂
Ik zou graag meerder fietsenstalling jaarabonnementen afsluiten.Zodat ik meerdere fietsen permanent in de fietsenstalling van het station kan stallen.Het liefste op één OV-chipkaart. Anders via meerdere persoonlijke OV-chipkaarten.Kan dat?Ik kan het niet vinden in:Algemene Voorwaarden Jaarabonnement Fietsenstalling (pdf,104 kB)
Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe dit kan. Problemen bij Hengelo zijn genoegzaam bekend lijkt mij toch? Ze heeft het zelfs uitgelegd en krijgt nog steeds een boete???
Waarom verschilt per coupe de toonhoogte van het alarm geluid dat wordt afgespeeld wanneer een sprinter zijn deuren sluit? Af en toe zorgt het voor een leuke V-I, maar doorgaans zorgt het voor duivelse klanken. Voor de rest allemaal lekker zelf weten hoor. Beetje vreemde keuze alleen.
Ede-Wageningen heeft nu een spoor 5, sinds het station sinds 2 dagen geleden weer geopend is, maar wat ik niet begrijp is waarom het spoor 5 heet terwijl spoor 2 weg is gehaald? Weet iemand hier antwoord op?
Wekelijks rijd ik in het weekend op traject 's-Hertogenbosch-Utrecht Centraal. Sinds kort een eerste klas upgrade genomen op mijn Weekend Vrij abonnement. Ik dacht dat dat wel relaxed was, kostte ook maar paar euro extra.Vanavond rit 872 overvolle trein en moeten staan in eerste klas vol grijsrijders. Week ervoor ongure types die continu om zich heen keken of er geen conducteur aankomt. Week daarvoor weer toevallig nog een zitplek vrij omdat trein veel te kort is en overloopt vanuit tweede klas.Wat heeft het voor zin om te betalen voor eerste klas als je consequentieloos daar kunt gaan zitten zonder geldig vervoersbewijs?Ik kijk dit nog een paar weken aan, maar als het elke week zo'n gezeik is hou ik er mee op en ga ik maar terug naar tweede klas. Conducteur(s) nergens te bekennen...
Goedemorgen, Voor de 2e dag op rij kon ik niet uitchecken op station Hengelo. Ik was gisteren en vandaag ingecheckt in Deventer en bij aankomst in Hengelo stonden de paaltjes beide keren op '’out of service'’. Ook met de terugreis gisteren waren de paaltjes niet in gebruik.Hoe kan ik alsnog uitchecken?
Hi!Ik ben mijn tas kwijtgeraakt in de Intercity die van Rotterdam Centraal (9:21) nar Dordrecht Centraal gaat. Het is een kleine zwarte handtas, waar een kaart in zit op naam Amber Damstra. Als iemand ‘m vind, hoor ik het graag!!! Je zou mijn redder zijn!! Groet, Amber
I need to go to office today from Den Haag Laan van NOI to Rotterdam Centraal. I have a subscription for Traject Vrij. Since today NS is on strike for Den Haag and the Rotterdam area. I have to take a metro. May I ask how could I get the compensation for the commuting fee?Thank you.
goedemorgen,ik zat vanochtend in de trein van 07:26 van hengelo naar Deventer. Door een storing kon ik niet inchecken op station Hengelo met mijn gratis studenten ov. Hierdoor heb ik een kaarten moeten kopen. In de trein werd gezegd dat ns bekend was bij de storing en dat is mijn kaarten van 11 euro kon declareren.ik hoor graag van ulauren