Skip to main content
beantwoord

keuze vrije dagen

  • 7 October 2023
  • 14 reacties
  • 556 Bekeken

Hoe kan ik me aanmelden voor keuze vrije dagen op mijn abonnement daluren op saldo?

Die kunt u bestellen via de klantenservice. Dat kan telefonisch: de klantenservice is 24 uur per dag bereikbaar op het telefoonnummer 030-751 51 55. U kunt er ook voor kiezen om met NS te chatten (druk op deze pagina op de knop Chat met NS) of een berichtje te sturen op X (voorheen Twitter) of Facebook.


mijn voordeeluren abonnement met vrije dag reizen ,hoe kan ik zien tot wanneer ik ze dit jaar

kan/moet opnemen ?

 


voordeel uren abonnement met vrij reizen 7 keer per jaar. hoe kan ik weten hoeveel dagen ik in dit kalender nog kan opnemen .groet koos


voordeel uren abonnement met vrij reizen 7 keer per jaar. hoe kan ik weten hoeveel dagen ik in dit kalender nog kan opnemen .groet koos

Dat kun je in mijnNS zien. In principe zijn keuzedagen die je alle 7 tegelijk hebt gekregen geldig tot de verlengdatum. Daarna vervallen ze en komen er als je niet hebt opgezegd weer 7 nieuwe keuzedagen.


Ik heb een vraagje

 

Als ik een vrije keuze dag wil reizen, moet ik eerst via kaart automaat inchecken of kan ik gewoon door de poort inchecken ?

2e vraagje :

Als ik een vrije keuze dag wil reizen en neem ik een vriend mee, hoe gaat het precies met 40% korting ? moet ik die ook inchecken ?

 

Pierre

 


Als ik een vrije keuze dag wil reizen, moet ik eerst via kaart automaat inchecken of kan ik gewoon door de poort inchecken ?

2e vraagje :

Als ik een vrije keuze dag wil reizen en neem ik een vriend mee, hoe gaat het precies met 40% korting ? moet ik die ook inchecken ?

  1. Een Keuzedag laad je op je ov-chipkaart waar het Dal Voordeelabonnement op staat. Dat kan bij elk servicepunt (zoals supermarkten e.d.) en kan ook voorafgaand aan de reisdatum. Je checkt vervolgens in en uit zoals normaal.
  2. Om iemand mee te laten reizen met korting genereer je via Mijn NS (website of app) een code, die je medereiziger kan gebruiken om een e-ticket met korting te kopen. Als de medereiziger NS Flex heeft kan die met de code ook Samenreiskorting aan zetten in Mijn NS. Samenreiskorting laden op een anonieme ov-chipkaart is vanaf 22 april niet meer mogelijk.

Wij hebben een daluren abonnement met vrije keuze dagen. Vroegen van de week aan conducteur hoe het nu precies zit. Wij checken om 15.00 uur in. En checken tijdens de spits 19.00 uur uit. Geldt onze vrije keuze dag dan nog. Volgens de conducteur niet.


We kijken naar het moment van inchecken Goedkoopreizen. Als je dus in bent gecheckt in de daluren is je keuzedag voor je hele rit geldig. 


Volgens mij kan je wel uitchecken in de spits en zit de conducteur er grandioos naast.


Ja hoor, u kunt na een geldige incheck altijd uitchecken. Als u om 15.00, of op elk ander moment in de daluren, incheckt en gaat reizen, reist u zonder verdere kosten met uw keuzedag. 19.00 is overigens buiten de spits maar dat doet in deze niet ter zake. Het is vreemd dat de conducteur een fout antwoord geeft. Deze kennis is elementair, mogelijk had hij uw vraag verkeerd begrepen.


Waar wordt er om 15 uur ingecheckt en waar om 19 uur uitgecheckt? En wordt de reis niet tussentijds onderbroken? Het is wel de bedoeling dat er na incheck binnen een half uur gereisd gaat worden.


Volgens mij kan je wel uitchecken in de spits en zit de conducteur er grandioos naast.

Uitchecken in de spits is helemaal prima, al staat er een conducteur naast je die het ziet gebeuren 🤣

19.00 is trouwens geen spits, Keuzedag is gewoon geldig. Als je ergens om 15:00 uitcheckt (doordeweeks) kan je vanaf 18:25 weer gewoon verder op je Keuzedag door ermee in te checken.


en hoe zit het als ik met een keuzedag om 15:50 incheck en om 16:50 overstap naar Blauwnet. Is dan de gehele dag gratis?


Nee, bij een overstap naar een andere vervoerder in de spits geldt de Keuzedag niet meer. U reist dan bij Blauwnet tegen vol tarief.


Reageer