Profielfoto MijnNS veranderen in NS App | NS Community
beantwoord

Profielfoto MijnNS veranderen in NS App

  • 15 February 2021
  • 17 reacties
  • 286 Bekeken

Goedemiddag allemaal,

Hoe kun je de afbeelding die bij MijnNS in de Android app wordt weergegeven veranderen? Ik zie nergens een knop hiervoor. 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Robert B 15 February 2021, 16:35

Bekijk origineel

17 reacties

Beste RayNL, welkom bij de NS Community. Ik heb zelf geen Android maar Iphone. 
Bij mij werkt het als volgt. Ik klik op “meer” en dan de bovenste “mijn NS” en dan op het bolletje. 
Dan verschijnt er een pop-up met twee keuzes “maak een foto” of “kies uit fotobibliotheek”.


Succes, laat je weten als het je gelukt is?

Hoi Rizana NS!

Bedankt voor je feedback! Echter zie ik in de Android app nergens drie bolletjes. Ook werkt op de foto klikken niet. Is dit een bekend probleem?

Met het bolletje bedoelde ik inderdaad de foto. Bij mij werkt het wel. Heb je de nieuwste update van jouw telefoon?

Ik heb even gekeken op een ander toestel en daar werkt het inderdaad door op de foto te klikken en dan kun je een nieuwe foto kiezen. Echter op mijn  toestel (Xiaomi Poco X3 met MIUI interface) werkt het niet. Ik denk dat dit toestel specifiek is. Ik ga zo de NS app resetten en kijken of dit effect heeft. Mocht ik een oplossing hebben zal ik dit hier plaatsen. Graag wil ik wel vragen of een ontwikkelaar van de app ook hiernaar kan kijken? Alvast bedankt voor de snelle hulp! 

Dit kan je via de app doorgeven. Klik op “meer” en dan onderin zie je “app support” en vervolgens klik je op “contact app support”. 

Ik ben benieuwd wat eruit komt!

Update: Resetten van de app cache en de app herinstalleren hebben biet geholpen. Het probleem zit hem in dat er op Android normaal een popup omhoog komt met de vraag of je een foto wilt schieten of wilt uploaden. Echter denk ik dat Xiaomi telefoons een soort beveiliging hebben waardoor die popup niet verschijnt. Kan iemand mij hier mee verder helpen?

Badge +3

Ik heb een Pocophone F1 en krijg bij tikken op de foto gewoon de keuze:

Wat je natuurlijk ook kunt doen is je telefoon via USB aansluiten op een pc en kiezen voor Bestandsoverdracht.

In de map \Interne gedeelde opslag\Android\data\nl.ns.android.activity\files staat een bestandje customerProfilePicture.jpg en dat is je foto voor Mijn NS *op dat apparaat*.

Standaard is het is een 320×320 pixel bestand dat (bij mij) eigenlijk een PNG is met een ‘verkeerde’ extensie, maar als ik die vervang door een JPG bestandje van 360×360 px werkt het ook.

Je zou hetzelfde bestand van een ander toestel (waarop het wel werkt) kunnen kopiëren.

Bedankt voor je reactie Robert!

Welke versie van MIUI gebruik je? Ik zit op 12.0.7.

En welke versie van de Reisplanner heb je? Ikzelf 6.6.3.

Als ik de app reset krijg ik wanneer ik voor de eerste keer op de foto klik de melding toestaan of weigeren dat NS toegang krijgt tot media en foto's op uw apparaat. Uiteraard sta ik dit toe. Vervolgens gaat dat venster weg en gebeurd er niets meer als ik op de foto klik. Wat ik kan proberen is een volledige reset van mijn telefoon, maar dat is wel extreem aangezien de telefoon twee dagen oud is. 

Een andere oplossing is zoals jij net aangaf de afbeelding handmatig aanpassen via de map. Klopt het dat het plaatje in de app alleen lokaal gebruikt wordt?

 

Badge +3

Ja, alleen lokaal. De afbeelding (en ook je opgeslagen reizen en tickets en dergelijke) staan alleen lokaal op je apparaat.

Mijn MIUI versie is Global 12.0.3 (telefoon is twee jaar oud maar krijgt nog updates). De NS app is 6.6.3 inderdaad.

Nogmaals hartelijk dank voor je snelle reacties :)!

Zou je willen proberen je telefoon te updaten naar 12.0.7 en het dan ook eens willen proberen? Of is dit niet mogelijk op de F1. Is het toestel geroot of aangepast met een andere ROM of is hij standaard? Ik weet echt niet neer wat het kan zijn. Heb overigens al via de app zelf een mail verstuurd naar het ontwikkelaarsteam. Als ik bericht van hun heb zal ik eventuele oplossingen hier delen.

Nogmaals thanks voor alle hulp!

Badge +3

Aan de mijne is niets aangepast, is bij een Xiaomi ook eigenlijk niet nodig (vind ik) om die te ‘rooten’.

Als ik kijk bij systeeminfo kan ik wel gewoon 7 keer op MIUI-versie tikken om ‘developer mode / ontwikkelaarsmodus’ te krijgen, maar een optie om te updaten zie ik niet.

 

Bij Xiaomi kun je updaten door op de grote knop met het logo en MIUI versie te klikken. Vervolgens op controleren en dan als er een beschikbare nieuwe versie is kun je downloaden en installeren. Ik heb inmiddels meer tests gedaan en de NS app op een Redmi apparaat en een Samsung S20 en A71 geprobeerd (voordeel van in een winkel werken). Allen draaien de laatste nieuwe Android en hebben exact hetzelfde probleem. Wellicht zit het probleem in een latere patch van Android 10 en werkt hierdoor de app niet meer zoals het hoort. Zou je voor mij willen kijken of je op jouw telefoon nadat de app gereset is de foto kunt wijzigen zonder dat je inlogt bij MijnNS? Zo heb ik namelijk alle bovengenoemde toestellen getest (ik wil niet inloggen op demomodellen van de winkel met mijn account).

Badge +3

Done. Controleren op updates duurt een paar seconden maar geeft geen sjoege verder. Die zijn er dus blijkbaar niet voor mijn ‘oude’ F1. De foto staat lokaal dus inloggen maakt niet uit.

Als je feedback verstuurd hebt via de NS app krijg je normaal binnen enkele dagen wel reactie. Mailen naar support@nsmlab.zendesk.com kan volgens mij ook.

De app resetten (inclusief app-data wissen) doe ik maar even niet, want heb er 3 kaarten aan gekoppeld plus nog wat favorieten en (gebruikte, maar nog te declareren) e-tickets.

 

Bedankt voor jullie inzet. Jullie zijn goud waard! 

@Robert B Begrijpelijk dat je de app niet wilt wissen dat geval. Ik heb de Support medewerkers al een mail gestuurd maar nog niet met alle bevindingen zoals in dit topic beschreven. Ik wacht even hun reactie af en dan zal ik ze op de hoogte brengen van onze ontwikkelingen 😉.

 

@Erryt NS Bedankt! Ik doe wat ik kan om te helpen. Vind de NS app een fijne applicatie die ik dagelijks gebruik en dit soort kleine dingetjes wil ik er graag uit helpen 😛. Zou jij misschien de mensen van het ontwikkelaarsteam dit topic mee kunnen laten lezen op zoek naar een oplossing?

In het verleden waren er ontwikkelaars van de app hier actief. Helaas is de app zo groot geworden dat ze daar geen tijd meer voor hebben. Je kan zeker een link van dit topic meesturen en ik wil daarnaast gelijk adviseren om de mail niet af te wachten, maar je nieuwe bevindingen ook alvast te delen met de ontwikkelaars. 

Badge +3

Het is maar een kleinigheidje natuurlijk die foto/afbeelding in de app bij Mijn NS, maar die zou je inderdaad gewoon moeten kunnen aanpassen via workarounds (zoals het bestandje via USB overschrijven).

Ben benieuwd of NS M-LAB van dit ‘probleem’ weet of er iets mee kan. Keep us posted!

Reageer