Skip to main content

I am a student and just arrived in the Netherland on 19th August. Since I live next to Rotterdam central station, I spent some time in Starbucks within the station during the first several days (sometimes more than 1 hour). I am surprised to see the 56 euros correction fee from the first month bill as I didn’t take train during those times!

I‘m asking to refund the 56 euros correction fee as I did not take the train during those times and I was new in the Netherlands at that time, having no idea about correction fee, and how long I can stay in a train station. Plus, 56 euros is really a large amount of money to me as a student. 

 

Ik ben een student en ben op 19 augustus in Nederland aangekomen. Omdat ik naast Rotterdam Centraal Station woon, heb ik de eerste dagen wat tijd doorgebracht in Starbucks op het station (soms meer dan 1 uur). Ik ben verbaasd om de correctiekosten van 56 euro op de rekening van de eerste maand te zien, omdat ik in die periodes niet met de trein ben gegaan!

Ik vraag om terugbetaling van de correctiekosten van 56 euro, omdat ik in die periodes niet met de trein ben gegaan en ik was toen nieuw in Nederland, zonder enig idee van correctiekosten en hoe lang ik op een treinstation mag blijven. Bovendien is 56 euro echt een groot bedrag voor mij als student.

Moderator edit: Removal of personal data.

If you check out at the same station where you checked in and more than an hour has passed, NS assumes you will have made a train journey. Since it can’t determine the actual fare, a correction fee is charged instead.

You should contact customer service directly to speak to an NS employee, explain the situation and ask for a refund. This can be done by phone; they are available 24/7 at 030-751 51 55. You may also contact them by chat (click the link Chat with NS on this page) or by sending a message on X (formerly Twitter) or Facebook.


Reageer