Skip to main content
beantwoord

Worden accounts door NS automatisch gekoppeld?

• 18 januari 2025
  • 6 reacties
  • 226 Bekeken

Ik heb twee chipkaarten, onder twee verschillende accounts. Nu zijn de twee kaarten door de NS onder hetzelfde account gezet. Is dit normaal? Voor mij is dit heel verwarrend. Ik wil ze in verband met de moeilijkheden met rekeningen e.d. gescheiden hebben. Vraag: worden de betalingen van beide chipkaarten op een hoop gegooid? Als dat het geval kan ik niet met de gekoppelde chipkaarten verder.

Mijn echtgenoot heeft dezelfde uitgangs-situatie. Maar daar leidden beide e-mailadressen naar dezelfde kaart. Ik heb toen zelf de andere kaart kunnen koppelen. Wat gebeurt hier? 

Ik ben er al uren mee bezig. Ik had eerst niet door dat er kaarten gekoppeld waren.

PS kan ik de volgorde van de chipkaarten in het account wijzigen? 
Uiteindelijk heb ik de kaarten weer kunnen scheiden. Ik vermoed dat de oorzaak van de onverwachte koppeling misschien het gebruik van de NS app is geweest?

Beste antwoord door Robert B

Hi weer ​@MathildeD

De Mijn NS info in de app en de website worden inderdaad gesynchroniseerd. Als ik een kaart verwijder uit de NS app is hij ook weg op de website!

Voeg ik hem weer toe op de website dan komt hij daar terug als tweede van drie ov-chipkaarten (na mijn bankpassen), maar in de app staat hij dan als allerlaatste (eerst twee andere ov-chipkaarten, daarna mijn bankpassen en dan pas de zojuist opnieuw toegevoegde kaart).

Cosmetisch misschien niet wat je wilt, maar door je kaarten een duidelijke naam te geven wel te overzien. Kaarten/passen in de app zie je dus in Mijn NS (website) en andersom ook.

Bekijk origineel

6 reacties

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30328 reacties
  • 18 januari 2025

Vreemd, ik heb ook meerdere accounts (en kaarten in de app) maar op de website zie ik gewoon per account de kaart(en) die ik zelf gekoppeld heb.

Welke kaart bij welk account hoort kun je zien in het Betaaloverzicht, of anders door het abonnement te wijzigen. Krijg je de melding dat alleen de contracthouder kan wijzigen dan hoort de kaart bij een ander account.

Maar het is je dus al gelukt.

Volgorde wijzigen kan door de kaart die je bovenaan wilt hebben te verwijderen en opnieuw toe te voegen. Bankpassen staan altijd bovenaan, daarna de ov-chipkaarten.

• Auteur
  • Reisadviseur*
  • 20 reacties
  • 12 februari 2025

Ik ben er intussen van overtuigd dat de oorzaak voor het koppelen de acties op mijn IPhone in de NS-app zijn geweest. Bij mijn man en mij was er een ander soort koppeling ontstaan. Dit was veroorzaakt omdat ik bijbetalen wisselen van account de oude account had laten staan en de nieuwe favorite had gemaakt. Bij mij zelf was ik begonnen met het weghalen van de ene account  en het toevoegen van de andere account. 
Ik vind het niet logisch dat acties op je telefoon ( alleen bedoeld om de juiste incheck meldingen te krijgen) verder verwerkt worden.

MoDe
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 13650 reacties
  • 12 februari 2025
MathildeD schreef:

Ik ben er intussen van overtuigd dat de oorzaak voor het koppelen de acties op mijn IPhone in de NS-app zijn geweest. Bij mijn man en mij was er een ander soort koppeling ontstaan. Dit was veroorzaakt omdat ik bijbetalen wisselen van account de oude account had laten staan en de nieuwe favorite had gemaakt. Bij mij zelf was ik begonnen met het weghalen van de ene account  en het toevoegen van de andere account. 
Ik vind het niet logisch dat acties op je telefoon ( alleen bedoeld om de juiste incheck meldingen te krijgen) verder verwerkt worden.

Als jij vindt dat het niet logisch is dat acties op jouw telefoon door NS verder verwerkt worden, dan zul je geen dingen moeten doen binnen mijnNS. NS kan niet weten dat bepaalde acties binnen mijnNS niet verwerkt mogen worden.

• Auteur
  • Reisadviseur*
  • 20 reacties
  • 12 februari 2025

ALS ik met de NS-app bezig ben, dan is het niet zo direct duidelijk dat hierbij iets met de account op de website gebeurt. Ik had de ene keert vervangen door de andere. Dat mag toch geen gevolgen hebben voor MijnNS? 

Daniel
Forum|alt.badge.img+2
  • Koploper****
  • 2056 reacties
  • 12 februari 2025

Wat is er niet duidelijk aan dan? Om überhaupt info over je reishistorie/abonnementen in de app te zien log je in bij Mijn NS. Dat staat er toch aardig duidelijk. Je zit dus ook via de app gewoon in je account dingen te wijzigen, dus wijzigt het ook op de website.

Robert B
Forum|alt.badge.img+4
  • 30328 reacties
  • Antwoord
  • 12 februari 2025

Hi weer ​@MathildeD

De Mijn NS info in de app en de website worden inderdaad gesynchroniseerd. Als ik een kaart verwijder uit de NS app is hij ook weg op de website!

Voeg ik hem weer toe op de website dan komt hij daar terug als tweede van drie ov-chipkaarten (na mijn bankpassen), maar in de app staat hij dan als allerlaatste (eerst twee andere ov-chipkaarten, daarna mijn bankpassen en dan pas de zojuist opnieuw toegevoegde kaart).

Cosmetisch misschien niet wat je wilt, maar door je kaarten een duidelijke naam te geven wel te overzien. Kaarten/passen in de app zie je dus in Mijn NS (website) en andersom ook.

Reageer