Skip to main content

Ik heb twee chipkaarten, onder twee verschillende accounts. Nu zijn de twee kaarten door de NS onder hetzelfde account gezet. Is dit normaal? Voor mij is dit heel verwarrend. Ik wil ze in verband met de moeilijkheden met rekeningen e.d. gescheiden hebben. Vraag: worden de betalingen van beide chipkaarten op een hoop gegooid? Als dat het geval kan ik niet met de gekoppelde chipkaarten verder.
 

Mijn echtgenoot heeft dezelfde uitgangs-situatie. Maar daar leidden beide e-mailadressen naar dezelfde kaart. Ik heb toen zelf de andere kaart kunnen koppelen. Wat gebeurt hier? 
 

Ik ben er al uren mee bezig. Ik had eerst niet door dat er kaarten gekoppeld waren.

PS kan ik de volgorde van de chipkaarten in het account wijzigen? 
Uiteindelijk heb ik de kaarten weer kunnen scheiden. Ik vermoed dat de oorzaak van de onverwachte koppeling misschien het gebruik van de NS app is geweest?

Vreemd, ik heb ook meerdere accounts (en kaarten in de app) maar op de website zie ik gewoon per account de kaart(en) die ik zelf gekoppeld heb.

Welke kaart bij welk account hoort kun je zien in het Betaaloverzicht, of anders door het abonnement te wijzigen. Krijg je de melding dat alleen de contracthouder kan wijzigen dan hoort de kaart bij een ander account.

Maar het is je dus al gelukt.

Volgorde wijzigen kan door de kaart die je bovenaan wilt hebben te verwijderen en opnieuw toe te voegen. Bankpassen staan altijd bovenaan, daarna de ov-chipkaarten.


Reageer