Skip to main content
beantwoord

Geld terug bij vertraging bij een Business Card


jvleijden1980
Als je meer dan een half uur vertraging heb en je reist met een NS-Business Card, kan je dan ook Geld terug bij vertraging claimen? Zo ja, gaat dat dan ook via de werkgever?

Beste antwoord door Thomas NS

Dat kan zeker, via jouw MijnNS Zakelijk account is deze vergoeding aan te vragen.
Bekijk origineel

Thomas NS
  • Oud moderator
  • 17 juni 2017
Dat kan zeker, via jouw MijnNS Zakelijk account is deze vergoeding aan te vragen.

jvleijden1980
En wordt deze betaald aan mij of aan de werkgever?

Chiel NS
  • Oud moderator
  • 18 juni 2017
Degene die de claim indient, krijgt de vergoeding!

  • Intercity
  • 22 juni 2017
Goeie grap Chiel! Ik heb meerder keren een claim ingediend maar geen vergoeding gekregen. Maar bedankt voor het lachen!

Thomas NS
  • Oud moderator
  • 22 juni 2017
Uiteraard is een afwijzing ook mogelijk, is dit bij jou het geval geweest?

jvleijden1980
Vandaag kwam ik in een gesprek met NS Zakelijk op dit onderwerp. Deze medewerker van NS Zakelijk vertelde dat de eventuele vergoeding voor vertraging naar de werkgever gaat, omdat deze het abonnement betaalt. Dit is tegenstrijdig met wat ik in dit topic heb gelezen.

Stijn NS
  • Oud Moderator
  • 25 september 2017
Ik heb het nog even bij mijn collega's van de zakelijke afdeling nagevraagd en ik vind het vreemd dat je dit te horen hebt gekregen. Volgens mijn collega's krijgt namelijk de persoon die de vertraging heeft ervaren en die de claim indient het bedrag. Dit is niet automatisch de werkgever.

Henk_NL
  • 25 september 2017
Heb even gekeken, bij de BC's die ik hier heb (ben kaarthouder en werkgever, ingelogd als kaarthouder) kan ik bij aanvraag GTBV netjes IBAN-nummer invullen.


jvleijden1980
Dan zal ik daar maar niet de Iban van mijn werkgever invullen.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 25 september 2017
Zou dit te maken hebben met dit topic dat over iets soortgelijks gaat?

Er is inderdaad verschil tussen consument en zakelijk bij GTBV dus! Langzaam aan wordt de info duidelijker, en de tips ook! 😃

jvleijden1980
Ja dat klopt. Maar bij dit topic was de vraag wie de vergoeding kreeg. En het andere topic hing over de hoogte en voorwaarden van teruggabe.

Robert B
Forum|alt.badge.img+3
  • 25 september 2017
Simpel. De kaarthouder, en bij NS Business Card is dat degene die de facturen ontvangt (werkgever).

Dus als je zzp'er bent op je eigen (zakelijke) rekening, of in ieder geval het IBAN nummer dat voor incasso gebruikt wordt.

Henk_NL
  • 25 september 2017
Niet dus volgens mij, want als ik als kaarthouder GTBV aanvraag op mijn BC, mag ik zelf een IBAN-nummer opgeven 😳 Terwijl het rekeningnummer van de rechtspersoon ook bekend is, want daar worden normaal de facturen geincasseerd.

ZZP'er of niet zou geen verschil mogen maken, je krijgt altijd een contactpersoon/kaarthouder constructie.

Forum|alt.badge.img+1
Het is mij als werknemer van een groot bedrijf regelmatig gelukt een claim voor vertraging in te dienen, en zelf het geld op mijn eigen rekening te ontvangen. Dat kan dus wel degelijk!

Reageer