beantwoord

abonementen


Reputatie 1

hallo, ik heb op 29.06.2022 mijn abonnement gewijzigd en ben overgestapt naar het basispakket. Het verscheen dezelfde dag in het systeem en ik kreeg het geld terug. maar vandaag begon mijn oude abonnement te verschijnen als 34.70. Mijn abonnement van 1 augustus begon in het systeem te verschijnen. Ik heb een bericht gestuurd naar de klantenservice maar krijg geen reactie. Als de rekening op 1 augustus uitkomt, zal ik deze betaling natuurlijk niet doen omdat ik mijn abonnement heb gewijzigd. Hoe weet ik zeker dat het is geannuleerd?

icon

Beste antwoord door Momo 4 July 2022, 22:36

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dat tellertje wat de kosten voor de volgende factuurdatum aangeeft is al tijden stuk, dat geeft bij wijzigen van abonnement steevast het verkeerde bedrag aan. 

Badge +3

Niet druk over maken inderdaad, zolang je (volgende) maandfactuur klopt en er in Mijn NS (website) gewoon staat dat je Flex Basis hebt.

Mocht er toch iets geïncasseerd worden op 1 augustus (afgezien van reiskosten), dan is niet betalen (storneren/terugboeken) erg onverstandig. 

Reputatie 1

Ik ben een beetje iemand die dingen graag perfect doet en het is frustrerend om te zien dat kleine problemen als deze niet vanuit het systeem kunnen worden opgelost. 🤷‍♀️🤷‍♀️

Badge +3

Ik ben een beetje iemand die dingen graag perfect doet en het is frustrerend om te zien dat kleine problemen als deze niet vanuit het systeem kunnen worden opgelost. 🤷‍♀️🤷‍♀️

Herkenbaar. Komt goed!

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb nu zelf ook een niet kloppend tellertje. Ik had lange tijd Flex Basis, maar heb het vannacht gewijzigd naar Weekend Vrij met dalkorting a €34,70. Mijn factuurdatum is de 1e van de maand. Tellertje geeft €61,56 aan en de melding dat de factuur 31 augustus beschikbaar is. Heb het nagerekend, ingangsdatum Weekend Vrij 8 juli t/m 31 juli is 24 dagen = €26.86. Tel daar een hele maand (augustus) van €34.70 bij op en je hebt die €61,56. Maar ik zal toch echt eerst een factuur krijgen voor die €26,86 van juli, daar gaat NS zeker niet mee wachten tot 31 augustus. 

De genoemde datum waarop de eerstvolgende factuur naar verwachting is, wordt bovendien al langere tijd verkeerd aangegeven, eerder had ik een andere kaart met Flex en was de factuurdatum altijd rond de 15e, maar in het tellertje stond iedere keer de 31e van een maand later. 

Badge +3

Ach, dat tellertje…
 


Op 15 juni NS Flex Weekend Vrij 1e klas gewijzigd in NS Flex Dal Voordeel. Factuur enkele dagen geleden ontvangen. Maar volgende maand moet ik toch voor beide betalen? Haal die teller toch weg.

Reputatie 4

Ach, dat tellertje…
 


Op 15 juni NS Flex Weekend Vrij 1e klas gewijzigd in NS Flex Dal Voordeel. Factuur enkele dagen geleden ontvangen. Maar volgende maand moet ik toch voor beide betalen? Haal die teller toch weg.

dat abonnement kosteen de tellen van reiskosten kloppen meestal wel anders staat wel op factuur die kloppen altijd wel 

Badge +3

Ik heb nu zelf ook een niet kloppend tellertje. Ik had lange tijd Flex Basis, maar heb het vannacht gewijzigd naar Weekend Vrij met dalkorting a €34,70. Mijn factuurdatum is de 1e van de maand. Tellertje geeft €61,56 aan en de melding dat de factuur 31 augustus beschikbaar is. Heb het nagerekend, ingangsdatum Weekend Vrij 8 juli t/m 31 juli is 24 dagen = €26.86. Tel daar een hele maand (augustus) van €34.70 bij op en je hebt die €61,56. Maar ik zal toch echt eerst een factuur krijgen voor die €26,86 van juli, daar gaat NS zeker niet mee wachten tot 31 augustus.

Die (tussentijdse) factuur van € 26,86 zal er morgen wel zijn, geen zorgen 😅

Reputatie 7
Badge +3

Daar maak ik me ook helemaal geen zorgen over, was om maar weer eens aan te geven dat dat tellertje bij wijzigen van abonnement de weg kwijt is. Momenteel is er helemaal geen tellertje, want kan niet inloggen in MijnNS. 

Reputatie 7
Badge +3

Die (tussentijdse) factuur van € 26,86 zal er morgen wel zijn, geen zorgen 😅

Is een dag later geworden, vandaag die factuur van €26,86. En vervolgens geeft het tellertje voor abonnementskosten €0 aan. Zou leuk zijn, nog een maandje Weekend Vrij maar dan voor €0.  Dat zal wel weer veranderen in €34,70 zodra de nu openstaande factuur als betaald staat.

Ook weer zo leuk, in betaaloverzicht staat dat dat bedrag omstreeks 10 juli (gister dus) van mijn rekening wordt afgeschreven maar in de mail met de aankondiging en op de factuur zelf staat omstreeks 14 juli. Het kan me verder niet schelen wanneer het wordt afgeschreven, maar wees dan wel consequent met wat er wordt aangegeven. 

 

 

Dat is niet erg consistent, inderdaad. Ik kaart dat wel even aan, want er zullen ongetwijfeld mensen zijn die daar wel op willen rekenen.

Reputatie 7
Badge +3

Het is nu vandaag (de 13e) afgeschreven, dus “omstreeks 14 juli” wat in de factuur zelf en in de mail staat. Al geeft mijn betaaloverzicht nu aan dat de factuur op de 10e betaald is. 

Tellertje geeft nu overigens €0 aan voor de eerstvolgende factuur met verwachte factuurdatum 31 augustus terwijl ik nu nog wel Weekend Vrij heb en de daadwerkelijke eerstvolgende factuurdatum 1 augustus zal zijn (of eigenljk 2 augustus, sinds een tijdje zie ik dat de factuurdatum 1 dag na ingangsdag van de maand is). 

Reageer