beantwoord

kan ik de factuur datum eerder? dit in verband declaraties

  • 20 May 2022
  • 5 reacties
  • 314 Bekeken

Ik reis met ns flex abonnement en moet mijn factuur voor de 5de van de maande in voeren. Dit lukt nu niet omdat hij op de 18e staat. Hierdoor ben ik continu te laat met declareren en kan ik het pas een maand later terug verwachten. Dit betekend financieel veel voor mij.

icon

Beste antwoord door Henkpeetersen 20 May 2022, 13:46

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +1

Zie dit topic schijnt dus niet meer te kunnen.

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Ik citeer moderator StijnNS:

 


Helaas is het niet mogelijk om je incassodatum aan te passen, ook niet als je het advies van Tochjo volgt. Je incassodatum zal dan alsnog terug naar de eerste datum gaan, dit is namelijk niet gekoppeld aan je product, maar je klantnummer. Ik raad je aan om contact op te zoeken met de Klantenservice om te kijken of er een oplossing voor je mogelijk is. 

Het advies van Tochjo kon daarvoor dus wel. De slotzin betekent doorgaans dat er misschien bij uitzondering wat te regelen valt. U zult het voorlopig met reserveren op moeten lossen, vrees ik.

Reputatie 7
Badge +1

Maar als ik nou gewoon met dat ´boeren´verstand redeneer: dit is een prob dat eigenlijk enkel de 1e x speelt-en blijkbaar ben je al veel langer abonnee. Als je per maand zo ongeveer dezelfde reiskosten hebt dan effent zich dat toch uit? Behalve dan in vakantiemaanden.

In het verleden wemelde het hier van vragen om het juist later te plaatsen-na de loonbetaaldag. Enige maar dus uitermate ingewikkelde oplossing is lopend ABO geheel stoppen-alles opzeggen, en dan pas na weer een tijd en juist uitgemikt op de dag dat je het zou willen hebben afsluiten. Dat kost je zoveel meer aan moeite en extra geld (want dan op saldo) dat dit niet zal opwegen.

En deze maand krijgt bijna iedereen vakantiegeld-dus dat kan bufferen.

Reputatie 6

En via Mijn NS je reishistorie downloaden naar PDF? Je vinkt alle reizen aan die je wil declareren en je kan een overzicht genereren waar ook de kosten bij staan. Ik zag dat mijn naam er ook bij staan en de datum van de uitdraai. 

Zo moest ik het ooit eens doen omdat ik de 1e maand geen kaart had van het werk. 

Badge +3

De factuurdatum van Flex op je huidige kaart wijzigen kan inderdaad niet, maar zie het genoemde topic voor een mogelijkheid die wel werkt (anderhalve week geleden gedaan).

Dit houdt in dat je een tweede kaart met een zelfde Flex abonnement bestelt en daarbij als ingangsdatum bijv. de 1e kiest (ingangsdatum is te kiezen tussen 7 en 14 dagen na de besteldatum, dus uiterlijk op de 24e bestellen als je de 1e als factuurdatum wilt).

Per de ingangsdatum zet je je huidige abonnement dan op Basis (geen kosten meer, reeds betaalde abonnementskosten krijg je terug) en gebruik je de nieuwe kaart.

Je krijgt dan nog wel elke maand nog een factuur op de 18e maar die is dan € 0,00. Mocht je dat vervelend vinden dan kan je ook nog Flex in zijn geheel van die kaart laten verwijderen.

Declareren vanuit je Reishistorie is ook een prima optie, dan kies je ‘Vorige maand’.

Reageer