Ik ben van plan om op 12 april een rit te maken van Roosendaal naar Utrecht. Ik parkeer op de P&R in Roosendaal.
Ik vertrek rond 19.00 uur en neem een trein terug van Utrecht naar Roosendaal, waarbij de aankomsttijd van de terugreis om 0.02 uur is, dus 13 april.
Formeel reis ik dan op 2 dagen, maar de reis start op 12 en eindigt op 13 april. Moet ik dan voor 12 april het volle tarief voor parkeren betalen, of kan ik gewoon de korting verwachten? Vol tarief is ca 15 euro, kortingstarief is 4,50.
Fijn om te weten wat ik kan verwachten!
Wie weet het antwoord?
kosten P&R bij flex abonnement als je rit uitloopt tot de volgende dag.
Beste antwoord door Reis met OV
Zelf maak ik ook regelmatig gebruik van de P+R in Roosendaal en heb ik een keer uitgezocht hoe dat zit met de tarieven. Overigens heb ik zelf nog niet de situatie gehad, die u als voorbeeld geeft.
Uw parkeerbedrag:
Volgens mij betaalt u voor uw voorbeeld het “maximaal dagtarief treinreiziger”, namelijk € 4,50. Dus voor de periode van 12 april 2025 rond 18.45 t/m 13 april 2025 rond 0.15 uur.
De P+R’s Roosendaal (er zijn er 2 bij het station), worden beheerd door Qpark. Op hun website staat wel interessante informatie te lezen:
Hoe lang is een dagtarief geldig?
Een dagtarief staat gelijk aan 24 uur, dit gaat in op het moment dat je inrijdt. Op sommige locaties kan dit afwijken, dit staat specifiek vermeld op de locatiepagina. Rijd je bijvoorbeeld in om 15:00 uur, dan geldt het maximale dagtarief tot 15:00 uur de volgende dag.
Wanneer krijg je reizigerskorting?
Een voorwaarde is: Je parkeert op dezelfde dag als dat je de treinreis hebt gemaakt. De reisdag van NS wordt hierbij aangehouden en die loopt van 0.00 uur tot 04.00 uur de volgende dag (28 uur dus)*.
* Rijd jij bijvoorbeeld in om 20.00 uur en rijd jij 'de volgende dag' uit om 7.00 uur? Dan heb je recht op reizigerskorting indien je een treinreis gemaakt hebt tussen 0.00 en 7.00 uur.
Wellicht ten overvloede:
Als u met bankpas reist, krijgt u geen reizigerskorting (wel als u met ov-chipkaart of e-ticket reist bijvoorbeeld)
Bij het uitrijden dient u bij de paal bij de slagboom een extra handeling uit te voeren om de reizigerskorting te laten verrekenen. Daarna kunt u betalen.
U kunt niet met cash betalen.
Eigenlijk ben ik wel heel benieuwd wat u uiteindelijk werkelijk moet betalen. Als het niet te veel moeite is, wilt u dat dan hier laten weten? Alvast bedankt.
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookWelkom
Nog geen account? Maak een account aan
Met een account kun je zelf topics plaatsen en reageren op berichten.
Login met Mijn NS Inloggen met FacebookEnter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.