Skip to main content
beantwoord

nieuwe flexkaart aanvragen

• Op het juiste spoor
  • 1 reactie

In mijn NS zie ik dat ik nog een kaart heb, deze heb ik echter niet meer in mijn bezit. Hoe kan ik een nieuwe NS flexkaart aanvragen?

Beste antwoord door Momo

Wat is de reden dat die kaart in uw MijnNS niet meer in uw bezit is? Is deze kaart verlopen en weg gegooid? Of is deze verloren? En staat er op deze kaart nog een Flex abonnement wat niet is stop gezet?

U kunt zoals Thom aangeeft een nieuw abonnement aanschaffen en daarbij een nieuwe gratis kaart. Maar als op de kaart die u niet meer heeft nog een abonnement staat, loopt deze door en heeft u 2 abonnementen. U moet dan nog wel via de klantenservice dat oude abonnement stop zetten. 

Indien de kaart minder dan een jaar verlopen is en er staat nog NS Flex op dan kunt u de kaart op de site van OV-chipkaart.nl vernieuwen. NS Flex wordt dan overgezet op de nieuwe kaart. Als het om een betaald Flex abonnement gaat (dus geen Flex Basis) kunt u de kosten (€7,50) terug vragen bij NS.

Bekijk origineel

5 reacties

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • 25198 reacties
  • 7 april 2025

Als u een abonnement neemt, krijgt u die nieuwe kaart er automatisch bij. U kunt hem ook aanvragen bij ov-chipkaart, maar dan kost het €7,50. Als u een Dalvoordeelabonnement neemt van €5,90 dan is de ov-chipkaart gratis en heeft u ook nog een kortingsabonnement voor een maand. Nog voor minder geld ook.

Bij een lopend abonnement kunt u ook bij ov-chipkaart een nieuwe kaart aanvragen, door Klantenservice van NS het abonnement er op laten zetten en dan de €7,50 weer terugvragen bij NS. Wat veel gedoe, maar het kan en mag wel.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16651 reacties
  • Antwoord
  • 7 april 2025

Wat is de reden dat die kaart in uw MijnNS niet meer in uw bezit is? Is deze kaart verlopen en weg gegooid? Of is deze verloren? En staat er op deze kaart nog een Flex abonnement wat niet is stop gezet?

U kunt zoals Thom aangeeft een nieuw abonnement aanschaffen en daarbij een nieuwe gratis kaart. Maar als op de kaart die u niet meer heeft nog een abonnement staat, loopt deze door en heeft u 2 abonnementen. U moet dan nog wel via de klantenservice dat oude abonnement stop zetten. 

Indien de kaart minder dan een jaar verlopen is en er staat nog NS Flex op dan kunt u de kaart op de site van OV-chipkaart.nl vernieuwen. NS Flex wordt dan overgezet op de nieuwe kaart. Als het om een betaald Flex abonnement gaat (dus geen Flex Basis) kunt u de kosten (€7,50) terug vragen bij NS.

• Auteur
  • Op het juiste spoor
  • 1 reactie
  • 7 april 2025

Dank voor uw reactie Momo, Mijn kaart ben ik kwijt geraakt, weet echt niet meer waar ik die heb. Waarschijnlijk verloren. Inmiddels heb ik een OV chipkaart aangevraagd.  ik begrijp dat ik via deze kaart  het over kan zetten naar een flex abonnement.

Momo
Forum|alt.badge.img+3
  • Super user
  • 16651 reacties
  • 7 april 2025

Heeft u de kaart die kwijt geraakt is geblokkeerd? Als daar nog NS Flex op staat zou iemand daar nog misbruik van kunnen maken, bv een OV-fiets huren (en niet terug brengen) wat voor zeer onaangename kosten kan zorgen. En als er nog een betaald abonnement op staat is het zaak dit abonnement te stoppen via de klantenservice, omdat u anders hiervoor blijft betalen. Ook hiervoor moet de kaart geblokkeerd worden. 

Als u “los” een nieuwe kaart heeft aangevraag op de site van OV-chipkaart kunt u via de abonnementpagina van NS daar een Flex abonnement voor bestellen zodra u de kaart in huis hebt en het nummer van de kaart weet. 

Thom
Forum|alt.badge.img+5
  • Super user
  • 25198 reacties
  • 7 april 2025

Het is inderdaad wel zaak om dit precies aan te geven, want dat kan inderdaad uitmaken.😇

Reageer