beantwoord

NS en Connexxion abonnementen combineren

  • 18 April 2022
  • 6 reacties
  • 1185 Bekeken

Hoi,

Ik moet namelijk nu steeds meer reizen met de bus, waarmee ik nu mijn NS Dal voordeel naar NS Basis heb veranderd om nog steeds de Flex voordelen te kunnen houden. Maar ik wil hierbij ook een Connexxion maand abonnement erbij aansluiten.

Is het mogelijk om NS en Connexxion abonnementen te combineren? (Op 1 kaart)

 

icon

Beste antwoord door Thom 18 April 2022, 21:08

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ja, maar dan moet u contact opnemen met Klantenservice en BTM (bus, tram en metro) laten verwijderen. U reist dan met NS op Flex zoals u gewend bent, bij Connexion met uw maandabonnement en voor de rest op saldo.

 

Persoonlijk zou ik liever twee kaarten nemen, eentje met NS en eentje met Connexion. Dat is aan u. U verliest namelijk het reizen op rekening buiten het Connexionabonnement. Dat is dan weer automatisch opladen met saldo op uw kaart zetten. U heeft uw Flex niet voor niets willen behouden tenslotte.

Badge +3

Als het Connexxion abonnement een vrij reizen (ster/zone/regio) abonnement is dan kan het prima samen met NS Flex BTM op dezelfde kaart.

Is het een kortingsabonnement, dan gaat het meestal mis en moet het BTM deel van NS Flex uitgeschakeld worden of je moet met twee kaarten gaan werken.

Is het mogelijk om NS en Connexxion abonnementen te combineren? (Op 1 kaart)

Als je met het Connexxion abonnement ook korting krijgt op treinreizen, dan moet je sowieso met 2 kaarten werken. De kans dat het voor de trein dan fout gaat (dus dat de reizen tegen vol tarief met Flex berekend worden) zijn te groot. 

Badge +3

Als je met het Connexxion abonnement ook korting krijgt op treinreizen, dan moet je sowieso met 2 kaarten werken. De kans dat het voor de trein dan fout gaat (dus dat de reizen tegen vol tarief met Flex berekend worden) zijn te groot. 

Het enige Connexxion vrij reizen abonnement dat geldig is in treinen is Dal Vrij Oost Bus en Trein (maand of jaar voor €83 resp. €830).

Vrij-reizen in de daluren in bussen én treinen van Breng, Arriva, OV Regio IJsselmond en Syntus.

Als je met het Connexxion abonnement ook korting krijgt op treinreizen

Het enige Connexxion vrij reizen abonnement dat geldig is in treinen is Dal Vrij Oost Bus en Trein

OK, met https://www.breng.nl/nl/shop/kortingsproduct/altijd-voordeel-oost-bus-en-trein-jaar krijg je dus geen korting op je treinreizen? 🤔

Badge +3

Als je met het Connexxion abonnement ook korting krijgt op treinreizen

Het enige Connexxion vrij reizen abonnement dat geldig is in treinen is Dal Vrij Oost Bus en Trein

OK, met https://www.breng.nl/nl/shop/kortingsproduct/altijd-voordeel-oost-bus-en-trein-jaar krijg je dus geen korting op je treinreizen? 🤔

Waarschijnlijk niet, omdat NS Flex dan in de weg zit en voorrang krijgt. Het zou zomaar kunnen werken maar dat kan je zien aan wat er getoond wordt bij in/uitchecken.

Staat er Reizen op Rekening, dan betaal je het NS Flex tarief (en dus geen korting in de middagspits voor de Breng/Arriva/Syntus/Keolis/Blauwnet treinen).

Reageer